opnieuw instaleren Acer Aspire T120E

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerkerk

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Ik heb wat problemen met een pc zoals in de titel staat weergegeven.

de pc is ruim 1 jaar en 3 maanden oud. er zit bij de pc geen cd-rom maar ik heb gehoord dat je de pc helemaal opnieuw kan instaleren door een verborgen partitie te openen van de schijf en daarna windows te instaleren (XP).

Ik kan niet in windows zelf komen want als ik op een gebruiker druk (heb op dit moment 5 accounts) komt hij bij een scherm waar heel groot acer staat maar daarna niets.

Hoe moet ik deze pc opnieuw instaleren en waar moet ik op klikken als ik de pc opnieuw opstart?

Bij het opstarten staat er:
del enter setup
F12 Boot menu

en daarna komt er te staan:

Verifying DMI Pool Data
Boot from CD...

alle gegevens die erop staan mogen verloren gaan maar ik wil bij het opnieuw instaleren de harde schijf in 2 partities opdelen die ik kan gebruiken!

ps
ik kan ook in het veilige modus opdrachtenpromt komen: CMD.exe daar staat:

C:\Documents and settings\administrator>_

heb je helemaal geen cd van windows? mag je bij de fabrikant aanvragen volgens mij maar oke.

ik vrees dat de instalatie bestanden van windwos niet meer op je HD staan die verwijderd setup altijd automatisch wel die van service pack 2 willen nog wel eens blijven staan maar ik vrees toch echt dat je een cd nodig heb als je je pc nieuw heb gekocht moet die er ook zeker bij zitten.

maar nog ff misschien hoef je hem helemaal niet opnieuw te instaleren.
wat gebeurde er nu precies? hij starte wel helemaal op maar als je tussen de gebruikers moest kiezen starte hij opnieuw op of what ever?

heb je helemaal geen cd van windows? mag je bij de fabrikant aanvragen volgens mij maar oke.

ik vrees dat de instalatie bestanden van windwos niet meer op je HD staan die verwijderd setup altijd automatisch wel die van service pack 2 willen nog wel eens blijven staan maar ik vrees toch echt dat je een cd nodig heb als je je pc nieuw heb gekocht moet die er ook zeker bij zitten.

maar nog ff misschien hoef je hem helemaal niet opnieuw te instaleren.
wat gebeurde er nu precies? hij starte wel helemaal op maar als je tussen de gebruikers moest kiezen starte hij opnieuw op of what ever?

er zat er serieus geeneen bij!. gekocht bij de mediamarkt.

nadat ik op een gebruiker klik komt er een scherm(wat ik zelf als achtergrond heb ingesteld) en daar komt dan niets op te staan!

edit: kan het ook met een andere cd-rom met xp?(dus van een andere computer)

Laatst bewerkt:
Weet het niet zeker ,maar druk eens regelmatig op de F10 of F12 tijdens opstarten.
Kans dat je in de recovery komt

Weet het niet zeker ,maar druk eens regelmatig op de F10 of F12 tijdens opstarten.
Kans dat je in de recovery komt

kom dan (F12) in het bootmenu. maar hoe kan ik daar recoveren? als ik op alle functies druk die daar staan

==select a Boot First device==
Floppy
LS120
+Hard disk
CDROM
ZIP
USB-FDD
USB-ZIP
USB-CDROM
USB-HDD
LAN

als ik op Hard disk klik staat er:

P.M. WDC WD1600BB--22G
Bootable Add-in Cards

hmm, nee, hij zegt dan dat windows niet gestart kan worden blablabla en met alle andere functies ook

En je hebt er zeker geen beschrijving bij?daar staat ook een en ander in

nee:S kwijt. maar ik wil vooral weten hoe in het bios te komen om vanuit daar te kunnen recoveren!

om in de bios te komen druk je onder het opstarten op del of F10 of F11
dat zijn de meest gangbare toetsen.

maar ik vrees dat er vanuit de bios weinig valt te recoveren.

maar een andere cd van windwos xp kan gewoon als het wel de zelfde versie is (home/pro) maar dan moet je hem niet instaleren. probeer in het herstel wizard te komen en dan ff fixboot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan