Opnieuw instaleren windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie.D

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
115
Hoi door dat de harddisk stuk is gegaan moet ik opnieuw beginnen , ik heb een upgrade gedaan van Windows 7 naar 10 kan ik dit nu weer doen of ? :(

Bedankt en groetjes

Nathalie
 
Ik weet niet zeker of het goed gaat, maar in principe zou je gewoon Windows 10 moeten kunnen installeren (bij invoeren licentie > Ik heb geen productsleutel), en dan herkent Windows automatisch dat je Windows 10 al een keer hebt geactiveerd, en doet dat dus ook.

Anders is je Windows 10 licentie misschien gekoppeld aan je Microsoft-account, dat wil 'ie ook nog wel eens gebruiken.

Gewoon proberen dus, en kijken of 'ie wordt geactiveerd.
 
Proberen kun je het altijd, maar ik ben bang dat na het plaatsen van een nieuwe harddisk, dit niet gaat lukken. Eén van de voorwaarden voor de gratis update (voor toekomstige installaties) was / is een signature van de in de machine aanwezige hardware, die er inzat toen de upgrade werd gedaan van 7 naar 10. Als Microsoft zijn beleid niet heeft gewijzigd, dan zal de machine nu niet meer door Win 10 worden herkend als zijnde dezelfde machine. Dit heeft tot gevolg dat de upgrade (of een schone installatie) niet meer zal lukken. Win 7 terugzetten zal nog wel lukken, ook al zou er een activeringsprobleem ontstaan (omwille van dezelfde reden). Dit is voor de activering van Win 7 weer op te lossen door de geautomatiseerde activeerder van Microsoft te bellen, dan wordt door een 'robotstem' een nieuwe activeringscode verstrekt die je kunt gaan invoeren. Voordien wordt wel door diezelfde robotstem gevraagd of je de te installeren Win 7 versie uitsluitend op deze machine gebruikt. Bij een "ja" van jou krijg je dan een nieuwe code.
 
Laatst bewerkt:
Daarom is het fijn en verstandig om altijd een system kopie te maken naar een exteren HD van het werkende windows systeem, ongeacht of dat nu windows 7, 8 of 10 is.
Als dan de HD vervangen moet worden is het een kwestie van de kopie terugzetten en je werkt weer verder waar je gebleven was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan