Opnieuw installeren lukt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphen22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2010
Berichten
3
Goeiedag,

Ik heb een laptop met windows 7 en heb hierop helaas een virus. Hierdoor is Internet explorer helemaal van slag, deze start vanzelf op en weer af. En allen proxie instellingen van windows zijn veranderd waardoor veel toepassingen op mijn pc geen internet meer kunnen vinden.

Ik wou toch al weer terug naar windows xp dus mijn bestanden extern opgeslagen en wil dus nu windows xp installeren vanaf mijn windows xp cd. Het probleem is alleen dat op het moment dat ik opstart vanaf die cd dan duurt het heel lang voordat er iets gebeurt. En daarna krijg ik alleen nog maar een blauw scherm waarin staat dat ik CHKDSK /F moet uitvoeren maar ik weer niet wat dat is??

Kan iemand mij helpen om gewoon weer een schone instalatie voor elkaar te krijgen?

Gr en bedankt alvast!!:D
 
WELKOM OP HELPMIJ....

Het lijkt erop dat er in je laptop een sata schijf zit.Nu zal je daar dan eerst de sata drivers voor moeten instaleren voor je xp kunt zetten.
Op de site van de fabrikant van je laptop zal je dus moeten kijken of er onder xp satadrivers staan.Het is sowieso aan te bevelen om te kijken of alle andere xp drivers voorhanden zijn voor je laptop.
 
nope

WELKOM OP HELPMIJ....

Het lijkt erop dat er in je laptop een sata schijf zit.Nu zal je daar dan eerst de sata drivers voor moeten instaleren voor je xp kunt zetten.
Op de site van de fabrikant van je laptop zal je dus moeten kijken of er onder xp satadrivers staan.Het is sowieso aan te bevelen om te kijken of alle andere xp drivers voorhanden zijn voor je laptop.


Ik heb even gekeden op de website: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us en ik heb de K50IN laptop van asus en ja er zijn genoeg drivers aleen ik zie geen sata driver???
 
Toch zou het wel kunnen kloppen: Onder Chipset staat een driver-set ("nVidia INF Update Driver for WinXP 32 bit"), waarin (zodra uitgepakt) in de map IDE\WinXP\sata_ide een SATA driver staat die je wellicht zou moeten integreren. Gelukkig is die er ook geschikt voor, want er staat een txtsetup.oem bestand in (zonder zo'n bestand kun je de driver niet na-laden tijdens de installatie via F6 en/of ook niet integreren d.m.v. (bijv.) nLite als Text-based driver).

Natuurlijk is de vraag of je nu de originele XP CD gebruikt (evt. met een bijgeleverde floppy) die je bij aanschaf van je systeem gekregen hebt. Daar zou namelijk alles in moeten zitten.
EDIT: Ik krijg zelfs het idee dat deze laptop af-fabriek met Vista is uitgeleverd! Zou me in dat geval niet verbazen dat in de Vista installatie-cd de driver voor SATA drivers al aanwezig is!

Kijk maar of de directe download-link werkt: hier, anders via de support-website van Asus jouw systeem opzoeken en bovengenoemde driver downloaden.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • asus_K50IN_Chipset_driver.JPG
    asus_K50IN_Chipset_driver.JPG
    45,8 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Toch zou het wel kunnen kloppen: Onder Chipset staat een driver-set ("nVidia INF Update Driver for WinXP 32 bit"), waarin (zodra uitgepakt) in de map IDE\WinXP\sata_ide een SATA driver staat die je wellicht zou moeten integreren. Gelukkig is die er ook geschikt voor, want er staat een txtsetup.oem bestand in (zonder zo'n bestand kun je de driver niet na-laden tijdens de installatie via F6 en/of ook niet integreren d.m.v. (bijv.) nLite als Text-based driver).

Natuurlijk is de vraag of je nu de originele XP CD gebruikt (evt. met een bijgeleverde floppy) die je bij aanschaf van je systeem gekregen hebt. Daar zou namelijk alles in moeten zitten.
EDIT: Ik krijg zelfs het idee dat deze laptop af-fabriek met Vista is uitgeleverd! Zou me in dat geval niet verbazen dat in de Vista installatie-cd de driver voor SATA drivers al aanwezig is!

Kijk maar of de directe download-link werkt: hier, anders via de support-website van Asus jouw systeem opzoeken en bovengenoemde driver downloaden.

Succes,

Tijs.


Ok perfect maare ik kan dus nog steeds niet in de windows installatie komen?? Hoe moet ik dit dan nu aanpakken zeggen jullie?
 
2 mogelijkheden:
1. Je zet de inhoud van die map op floppy (als je laptop een floppy-disk heeft) en je drukt bij het begin van de XP installatie (als er gemeld wordt Druk F6 om additionele drivers te laden (o.i.d.), onderaan je scherm) op de F6 toets. Je kunt (zodra het keuzemenu hieromtrent verschijnt) met de E toets extra drivers bijladen van floppy (in dit geval precies 1 driver, namelijk die SATA driver).
2. Maak een nieuwe XP installatiecd m.b.v. nLite, waarbij je tijdens nLite aangeeft extra drivers te willen integreren en een opstartbare .ISO bestand te maken.
Zodra het gedeelte van drivers dan verschijnt dan druk je op toevoegen en je gaat naar de map waar de driver staat.
Je geeft dan aan dat je 'm wilt integreren als text-based driver (dus niet als Plug 'n Play driver).
Verderop in het proces kies je dan het maken van een ISO bestand (of je geeft aan meteen naar CD te willen branden) en zorg er zo voor dat je een opstartbare XP cd hebt waar die nVidia SATA driver in geïntegreerd is (dan is geen floppy nodig).

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan