Opnieuw installeren of op zoek naar een virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danae

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Hi,

Ik heb een vrij 'oude' laptop en de laatste tijd vertoont ie kuren, valt zomaar uit, wordt trager en sowieso kan hij niet meer aan zonder de stekker erin. Maar de laatste dagen loopt hij vast 3 min nadat ik hem aangezet heb, reageert niet meer. Nu heb ik de internetverbinding gebroken waardoor hij minder snel vastloopt. Mijn broertje zegt dat ik avast (mijn virusscanner) moet laten draaien en daarna windows opnieuw installeren. Alleen valt de laptop al uit voordat hij een volledig en zorgvuldige scan heeft kunnen uitvoeren, op C of op D schijf. Bovendien vraag ik me af of als het hier om een virus gaat windows er opnieuw zetten wel afdoende is. Uiteindelijk wil ik een totaal schone computer want ik vind tempo belangrijker dan wat ik er nu op heb staan. Ik hoop dat jullie mij wat inzicht kunnen geven. Met vriendelijke groet, Danae.

Lijkt er veel meer op, dat de laptop te warm wordt.

Voorzichtig open maken en alle fans en koelopeningen goed ontstoffen en schoonmaken eerst maar eens

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb zo goed en zo kwaad als het ging de boel losgemaakt en hier en daar afgestoft en de stofzuiger gezet op de rasters. Ik hoop dat dat afdoende is, ik kon niet komen bij de andere kant van de ventilator.

Verder is de laptop niet meer uitgevallen maar elke actie gaat nog traag en als ik opstart met internet loopt ie nu meteen vast. Zou je mij nog verder willen helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan