opnieuw installeren van windows xp lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mamamicha

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Hoi,

Ik heb een oude computer gekregen van iemand die niet meer zo heel goed werkt. Nu moet ik windows xp opnieuw installeren alleen lukt dat niet.
Ik heb een originele windows xp home cd en als ik die draai krijg ik de volgende foutmelding:

Setup cannot continue because the version of windows on your computer is newer than the version on the cd

Er zit dan wel zo'n "vink" vakje met continue alleen die kan je niet aanklikken.

Ik heb in de Bios al veranderd dat hij vanaf de cd moet opstarten. En als ik opstart is er niets gebeurd. Ook krijg ik geen keuze opties of iets (het is net alsof je gewoon opstart).
Nu heeft de vorige eigenaar via het configuratie scherm alle programma's en updates verwijderd.

Wat kan ik doen ??? Heeft iemand een idee ??

Welkom op Helpmij.nl

De melding die je aangeeft is toch dat er niet wordt opgestart vanaf de cd.
Als je de aanpassing doet in de bios dan druk je ook op F10(save)??
Dan opstarten met cd in de lade.Je moet dan melding krijgen....druk op toets om van cd te starten.
Als dat niet reageert moet je eens kijken of je toetsenbord via usb hebt aangesloten.Zo ja..aansluiten via ps/2(groene aansluiting)

EDIT:Er zal ook geformatteerd dienen te worden dan.
Leesvoer

Laatst bewerkt:
ik druk inderdaad op een toets tijdens het opstarten. Ik had al het idee dat er weinig gebeurde :)
Ik ga even het proberen...

Het werkt! voor 1 seconde want het volgende probleem heeft zich al aangekondigd... kan niet verder omdat de viaide.sys beschadigd is....
enige optie was op een toets klikken en daarna startte hij weer "normaal" op

en als die het blijft weigeren, misschien kan je de harde schijf met een Live CD van Linux even formatteren en daarna opnieuw proberen.

klinkt goed.. er kan weinig mis gaan denk ik..

Dus ik download dat Kubuntu naar een usb stick.. Hoe laat ik dan die oude pc opstarten ? vanaf usb ?? (in de bios)?
:o

Oude PC's kunnen meestal niet booten via USB dus je moet toch echt 'n CD branden.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja, of je koopt voor 0,50 euro een CD'tje van iemand :) Nu moet je wel een andere computer hebben, en die heb je anders kan je dit niet posten. En nog welkom op Helpmij.nl

Ja gewoon cdtje kopen, want CD's kun je niet meer gratis aanvragen van Linux ;)

Wat een ellende ... Het is me dmv een ander toetsenbord (die bijna niemand meer heeft) gelukt om te formateren. Nu is hij bezig met de setup (bestanden copieeren) en krijg steeds een melding dat ik iets niet kan copieren of ik het opnieuw wil proberen of of ik het over wil slaan... ben nu gewoon alles aan het overslaan (als dat maar goed gaat)...
Kan iemand me zo'n cdtje verkopen :rolleyes:

Wat een ellende ... Het is me dmv een ander toetsenbord (die bijna niemand meer heeft) gelukt om te formateren. Nu is hij bezig met de setup (bestanden copieeren) en krijg steeds een melding dat ik iets niet kan copieren of ik het opnieuw wil proberen of of ik het over wil slaan... ben nu gewoon alles aan het overslaan (als dat maar goed gaat)...
Kan iemand me zo'n cdtje verkopen :rolleyes:

Helaas niet.

Maar kun je echt geen ander cd'tje missen wat je al ooit gebrand hebt? Of je leent een CD van iemand en daarna wis je 't gewoon weer :thumb:

oooh ik lijk wel blond. Ik moet het gewoon op een cd branden dus...

Dank jullie wel voor de informatie !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan