opnieuw installeren w7, alles weg??

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiwema

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2003
Ik heb een probleempje met opstarten.
ik moet tijdens het opstarten F1 indrukken wil ik door kunnen gaan.

"Vroeger' kon je vista of XP over de oude geinstalleerde heen installeren. dan pakte hij alle goede bestanden weer mee en de installatie bleef verder intact.

Nu bij W7 krijg ik de indruk dat als ik alles dus w7 opnieuw installeer dat dan alles gewist word.

klopt dat.

ik zou graag het ontbrekende opstart gegevens opnieuw willen installeren zonder verder iets te veranderen.

wie weet het???
bvd:D

Harry

Start eens op vanaf de Windows 7 dvd, krigj je dan de optie herstellen?
Bij herstellen zou je het volgende scherm moeten krijgen en dan voor opstartherstel kiezen;
65a1558c-4130-45c3-93b4-e1de3c40739d.jpg

Bron en uitleg;
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/startup-repair

als ik via die dvd opstart krijg ik meteen de keus,
nieuw installeren of als , update over vista........?

Systeemherstel in Windows al geprobeerd? Let op ga je terug, dan mis je wat je na het herstelpunt geïnstalleerd hebt.

Wat staat er precies in het Bios, waardoor je op F1 moet drukken om door te starten?

de melding is:

"Warning system BOOT failure

Your system last boot or POST interrupted.
please enter setup to load default and reboot again

onderaan "F1 to continue"

En in het Bios gedaan, wat er staat? Default settings geladen en gesaved? Dit ga je niet oplossen met Windows "herstel".

Hmm, ga eerder aan een Bios reset denken nu. Hoe oud is je systeem?

1,5 jaar ongeveer

Het bericht is gekomen toen ik ineens een melding kreeg van " uw hardware is veranderd.....en pc startte niet door op.
systeem copy met Norton ghost hielp ook niet.

Bleek dat mijn videokaart stuk was gegaan, binnen 1,5 jaar. kreeg raar beeld met golfjes, en startte ineens niet verder op.

Nwe kaart gemonteerd, de pc draaide weer behalve de opstart in combi met F1

Laatst bewerkt:
Zou de Bios batterij niet leeg mogen zijn of minder spanning leveren. Nadat je de settings geladen had in het Bios ook F10 (Save and exit) gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan