opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik wil ie 5.5 opnieuw installeren omdat repareren volgens melding niet mogelijk is. ik kan echter 5.5 in het nederlands nergens vinden. wie weet waar ik deze opnieuw kan downloaden, want bij microsoft vind ik hem niet meer.

senior

installeren

bedankt voor je reaktie. Helaas geeft dit de melding: kan niet installeren omdat er een nieuwere versie is geconstateerd op de pc. Het probleem is het volgende: omdat eigenschappen voor beeldscherm niet is te bewerken, wilde ik IE 5.5 opnieuw installeren. Daarvoor wiilde ik via software IE 5.5. repareren, maar er komt de foutmelding: kan niet worden gerepareerd, voer setup opnieuw uit. En dus ging ik ervan uit dat ik deze opnieuw kon installeren via de downloadsite van MS. Wat nu? nog een tip?

senior

Het verband tussen eigenschappen van het beeldscherm en de reparatie van IE zie ik niet zo ...

Ik zou eerst proberen om via het commando SFC in start\uitvoeren eventuele missende of corrupte bestanden te herstellen. Houd de Windows-CD bij de hand.

Groetjes,
Bennie

herstel

bedankt bennie voor je reaktie. Ik ben hier al zo lang mee bezig in diverse topics. als ik sfc uitvoer en windows default wil terugzetten lukt me dat niet. ik krijg de melding: kan bestand niet vinden. Ik heb de installatiebestanden op een andere partitie gezet, maar ook daar niks te vinden. Het probleem heb ik hierboven proberen uit te leggen: de eigenschappen voor beeldscherm werkt niet meer en bevriest steeds. daarom wilde ik IE 5.5 herstellen maar ook dat lukt niet. Kortom ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Teneinde raad wilde ik win98 dan maar opnieuw installeren als dat lukt met behoud van gegevens. Kun jij me verder helpen om nou eens eindelijk van dat rotprobleem af te komen? groetjes

senior

Welke bestanden worden gevraagd? Wellicht zijn het geen bestanden van windows, maar van een programma dat je hebt geïnstalleerd.

Windows 98 kan je prima over de bestaande heen installeren zonder gegevensverlies. IE heeft verder niets te maken met je eigenschappen v/h beeldscherm. Wil je deze toch opnieuw installeren, dan kan je IE ook eerst strippen met IEradicator van www.litepc.com ; installeer dan de IE -versie naar keuze.

note. maak altijd een backup voor herinstallatie

beeldscherm

Is er dan niemand die mijn probleem herkent? n.l. dat eigenschappen voor beeldscherm in windows 98 niet te bewerken is? daar geloof ik niets van!!! wie helpt me uit de brand??????

senior

Kan je ons iets meer info geven over die eigenschappen van het beeldscherm? Wat kan je dan niet wijzigen? Nog foutmeldingen? Zie je nog uitroeptekens in apparaatbeheer? Weet je ook welke videokaart je hebt?

Groetjes,
Bennie

beeldscherm

het probleem is het volgende: als ik de lettergrootte, of een ander lettertype, of menu, of knopinfo enz, wil wijzigen in eigenschappen voor beeldscherm, bevriest eigenschappen voor beeldscherm en moet ik het beeindigen met contr.alt.delete. de wijziging is dan natuurlijk niet gerealiseerd. ben ik zo duidelijk genoeg? naar mijn mening is dit een normale windows instelling. Ik wilde eventueel win98 opnieuw installeren maar dat lukt ook niet door de virusscanner. derhalve kom ik er dus niet uit en blijft het probleem bestaan.

senior

beeldscherm

nee er zijn geen foutmeldingen in apparaatbeheer

senior

Je uitleg over het beeldscherm is me nu wel duidelijk. Nu echter hoor ik weer iets over je virusscanner. Hoe zit dat precies? Ook nog even terug naar die SFC. Welk bestand kan Windows niet vinden? Op de site van Asus zie ik dat versie 12.90 de laatste versie is. Heb jij die ook?

Groetjes,
Bennie

beeldscherm

bennie als ik win98 opnieuw wil installeren krijg ik de melding: kan setup niet uitvoeren door de ingebouwde virusscanner of de software virusscanner. schakel deze uit en voer setup opnieuw uit. dat zou betekenen dat ik in de bios de virusprotection moet uitschakelen en Norton moet verwijderen. Ik vind dat nogal rigoreus. Sfc heb ik weer uitgevoerd en een beschadigd bestand teruggezet. De driver voor beelscherm is aktueel. Kortom is ben nog steeds even ver . groetjes

senior

Nee, dat staat er niet. Je hoeft de virusscanner alleen maar uit te schakelen - niet te verwijderen en dat is dus niet hetzelfde. Dat uitschakelen in de BIOS is (sowieso) wel een goed idee. Daarna kan je Norton gewoon afsluiten als het is opgestart (dat is altijd aanbevolen als je iets installeert). Heb je trouwens na het terugzetten van het beschadigde bestand het opnieuw geprobeerd (eigenschappen van beeldscherm en\of Windows opnieuw installeren), of maakte dat ook niets uit? Het lijkt me dat het wel gaat lukken ...

Groetjes,
Bennie

Re: beeldscherm

Hallo,

Heb je al geprobeerd om beeldscherm te verwijderen en opnieuw installeren?
Dat kan via start/configuratie/systeem/apparaatbeheer/beeldschermadapters.
Na het verwijderen hiervan de computer opnieuw opstarten en als het goed is zal ie zelf gaan zoeken en naar je windows cd-rom vragen.
Zo lukt het bij windows 98, ik weet niet of dit bij andere windows-versies ook zo gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan