opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik wil mijn ilegale xp versie vervangen door een officiele versie van XP professional. Moet ik dan eerst C: formateren of kan het er gewoon overheen?
Ben ik dan alle instellingen kwijt van b.v. adressen en mail, en favoriten, en hoe kan ik die veilig stellen?

een schone installatie verdient de voorkeur om foutjes en eventueel onstane vervuiling tegen te gaan:

jouw 2 a 3 problemen los je redelijk eenvoudig op door bijv. een CD-RW'tje gebruiken.

Favoriten vind je in de map "C:\documents and settings\username\". Kopieer die map naar een RW'tje en 1 probleem is reeds opgelost.

Voor Outlook mappen (en dan bedoel ik ALLE Outlook-onderdelen) kijk hier , suc6!

Wat ik nog vergat te vermelden :

het tooltje is OOK voor XP. (Windows 2000 / NT wordt in deze gelijkgeschakeld met XP)

klopt, dat stond niet in je vraag, ik hoopte / gokte erop dat je Outlook gebruikte.

Voor OE moet je even kijken in de desbetreffende map en het bestand handmatig kopieren. Ik weet zo gauw even uit mijn hoofd niet hoe het bestand in OE heet. (Gebruik de zoekfunctie binnen de Helpmij even en je vindt talloze verwijzingen naar een backup van de OE mappen / bestandsnaam van OE)

Als het beide dezelfde versie van XP is kan je ook je key veranderen. Daar zijn eerder threads over geweest.

of dit :

In Outlook Express ga je naar ''bestand'' bovenaan,en dan kan je gewoon importeren of exporteren,volg de wizard.........

Wim, 100% mee eens, alleen je weet nooit exact in hoeverre de "probeer" kopie goed / volledig is geweest en het zou zonde zijn van alle energie om over een maand tot de conclusie te komen dat je alsnog kunt formateren en herinstalleren.

Ook mee eens. Ik bedoelde het alleen als suggestie voor als ie nu goed draait.

Nu heb ik dus windows er opnieuw opstaan. Maar nu vraagt hij steeds om te registreren maar dat kan dus niet. En nu?

waarom niet ? Als je een werkende internetverbinding hebt, dan hoef je alleen maar verbinding te maken waarna Microsoft je key scant en akkoord geeft.........

dan heb je dus OF geen legale versie of je hebt onbewust de versie al geactiveerd.............

Ik denk morgen dus even Microsoft Amsterdam bellen....... (in geval van WEL een legale versie)

waarom startte je dit topic met de opmerking dat je een LEGALE versie hebt........ ? (We waren ZO klaar geweest als je had gezegd dat het wederom een illegale betrof)

Dit is onwetendheid. Ik heb een legale versie gekocht voor een computer op het werk en die werkt. Nu denk ik dus dat ik die ook op mijn computer thuis kan installeren. Nee dus, blijkbaar. Dat wist ik echt niet.

Want wat gebeurt er dan als ik een nieuwe computer koop en mijn legale windows versie op de nieuwe computer wil installeren? Dat is toch het zelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan