• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opnieuw nummeren van artikelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter sear
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sear

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2010
Goedemorgen,

Ik zit met een klein probleem binnen Excel. Ik heb een lijst met 500 artikelen waarvan een groot aantal met varianten. Het komt er dus op neer dat in kolom A bijvoorbeeld 5 keer het artikel 1003 staat. Achter deze cel wil ik bij de eerste 1003 1 hebben en bij de tweede 2 enzovoort. Is hier misschien een simpele formule/ macro voor?

De lijst heb ik bijgevoegd aan mijn bericht.
Bekijk bijlage probleem sear.zip
Mvgr,

Robert

Laatst bewerkt:
sear,

Het is even werk maar als je het filter gebruikt en dan handmatig de 1, of 2 er achter zet?

Ja, was ik mee begonnen, maar wat een werk zeg..
Gelukkig is deze lijst nog niet zo lang, maar hetzelfde probleem heb ik eerder gehad met 5000 rijen.

Is er niks snellers?

Sear

Als je nu eens deze formule gebruikte in B2 en deze doortrekt naar beneden zover als nodig:

Code:
=AANTAL.ALS($A$2:A2;A2)

Misschien dat er iets uitkomt dat u bevalt.:)

Cobbe

Ja, hoor! Dat is hem Cobbe.

Helemaal top!

Bedankt voor jullie hulp.

Sear

Als je de volgende keer een artikel erbij moet plaatsen, laten kijken of het nummer al in de lijst voorkomt.
Dat bespaart ook veel tijd en werk.
De code hiervoor kun je hier wel vinden met de zoekmachine van "Helpmij" - "Doorzoek dit forum".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan