Opnieuw opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

NarCy

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
57
Beste Pc-guru,

Mijn vader klaagde over de traagheid van zijn windowx XP (met service pacs). Dus ik liet Registry Booster en hitman pro erop los en ging kijken wat voor overbodige programma's hij allemaal had en heb die eraf gegooid Programma's als picassa e.d. zeker geen belangrijke windows programma's naar mijn weten, en het programma eTrust want mijn vader had zowel NOD32 en eTrust.
Vervolgens heb ik de nieuwste Nvidia update gedownload en geinstalleerd (voor Geforce FX 5200) en opnieuw opgestart. Alles ging prima en de pc liep zelfs iets sneller.
Daarna heb ik geprobeerd om de nieuwste DirectX te downloaden en te installeren, maar windows liet dat niet helemaal toe, omdat ze niet goed de echtheid konden controleren (vreemd want het is een legitieme windows versie.)
Ten slotte wilde ik nog SpeedUpMyPC runnen om het een beetje af te maken. Maar dat programma liep vast en toen deed de computer vreemd. Ik heb een paar keer op de uit knop gedrukt en na een tijdje de knop lang ingehouden voor opnieuw opstarten.
Windows XP leek normaal te starten (eerst computer opstart scherm, daarna windows scherm met het bewegende balkje, nadat dat scherm wegging kwam er heel even een blauw scherm en daarna startte windows gelijk weer opnieuw op. Ik kon de tekst op hewt blauwe scherm niet lezen.

Windows start nog wel in de veilige modus op (er komt tijdens het opstarten een scherm met de vraag of ik in veilige modus, systeemherstel of normaal wil opstarten)

Ik heb alledrie de mogelijkheden geprobeerd, maar telkens als ik windows wil opstarten gaat het weer fout en begint de opstartprocedure opnieuw.
Ik heb in de veilige modus een virusscan gedaan en hitman pro zijn gang laten gaan, maar niets werkt.

Wat kan ik nu nog doen? want mijn vader is hier natuurlijk niet blij mee... van een trage pc naar geen werkende pc.
Liever niet formatteren en windows opnieuw installeren. Tenzij er echt geen andere mogelijkheid is.

Groeten,
 
Welke foutmelding staat er in de logboeken. Er moet een entry staan met de BSOD meldingen.
 
Je hebt beeld, dus je zou kunnen zeggen de update van nvidea goed is gegaan.
Als het om directx10 gaat kun je dat vergeten die is alleen voor vista
Hopenlijk heb je alles wat $hitmanpro heeft vewijderd eest laten backuppen/save'n zadat je kunt proberen alles terug te zetten.
Als je in dat blauwe scherm iets van I/O ziet staan gaat het om een hardware fout en is er mischien toch iets verkeerd gegaan met de video kaart, of er is iets verwijderd van een ander hardware divice waardoor de boel uitslaat.
hitman heeft waarschijnlijk ook al je systeem herstel punten verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt beeld, dus je zou kunnen zeggen de update van nvidea goed is gegaan.
Als het om directx10 gaat kun je dat vergeten die is alleen voor vista
Hopenlijk heb je alles wat $hitmanpro heeft vewijderd eest laten backuppen/save'n zadat je kunt proberen alles terug te zetten.
Als je in dat blauwe scherm iets van I/O ziet staan gaat het om een hardware fout en is er mischien toch iets verkeerd gegaan met de video kaart, of er is iets verwijderd van een ander hardware divice waardoor de boel uitslaat.
hitman heeft waarschijnlijk ook al je systeem herstel punten verwijderd.


Het blauwe scherm is er maar een fractie van een seconde en daar wordt ik niet echt veel wijzer van dus. Je kan alleen zien dat er iets staat, meer niet.
Systeemherstel doet het inderdaad niet meer, en backups weet ik niet hoe ik die moet terugzetten.
En de backups van hitman kan ik niet vinden. En ik zou ook niet weten hoe ik dat moet terugzetten. Ik zal kijken in appoaraatbeheer of daar de hardware nog wel allemaal goed werkt.
Nog een andere opties? Of is formatteren het enige mogelijke? Kan ik trouwens in veilige modus gewoon backups maken van documenten e.d. op een externe harde schijf (indien nodig).
 
Na wat gekloopt is het uiteindelijk via systeemherstel goedgekomen. Stom, dat had zeker sneller gekund.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan