Opnieuw partitioneren harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter IXCF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IXCF

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2009
Hallo,

Ik ben van plan om mijn harde schijf opnieuw te partitioneren. Ik heb 1 harde schijf van 465 GB. Windows 7 64-bit is al geinstalleerd. Ik heb (windows 7 was reeds geinstalleerd op mn computer toen k m kocht) de C schijf (volume) verkleint naar de helft, want kleiner kon niet. De vrijgekomen ruimte, heb ik volume D van gemaakt.

Nu wil ik eigenlijk 1/3 van de ruimte van mijn schijf gebruiken voor c (primair, voor besturingssysteem + programma's), en 2/3 voor D. Dit kan alleen door win7 opnieuw te installeren en dan te partitioneren.

Mijn vraag is: als ik nu een backup maak van c+ d met windows backup en deze weer terugzet na win7 opnieuw te hebben geinstalleerd, verdeeld windows dan de schijven weer naar 50/50? En/of is het mogelijk zelf te bepalen met terugzetten, waar ik bepaalde mappen neerzet (dus op c of d)? Laatste: als ik de backup terugzet, worden drivers dan ook weer automatisch geinstalleerd?

Mvg IXCF

Download en installeer EASEUS partition manager eens http://www.partition-tool.com/
En kijk dan eerst eens met EASEUS welke partities er op de HD staan.
Als dat alleen de partities zijn die u ook bekend voorkomen (C: en D: ) dan zou de HD met EASEUS gewoon aangepast kunnen worden, zonder dat Windows opnieuw geïnstalleerd hoeft te worden. Staan er echter onbekende (systeem) partities op, dan zou ik erg voorzichtig zijn met aanpassingen, want bij mij is dat wel eens faliekant mis gegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan