opnieuw probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,
ben ik nogmaals(helaas)terug.
na een paar weken terug hier een vraag te hebben gesteld over opstart broblemen,is mij geadviseerd om een andere voeding aan te schaffen.
is idd een stuk beter,maar nu komt het!!!!!!
1druk op de power knop,pc loopt de POST door,etc,etc,het scherm krijgt allemaal strepen,even later blauw scherm,(is niet goed dunkt me).
2 druk op de reset knop,begint hij opnieuw,etc,etc,en vervolgens draait hij gewoon zoals het behoort.
3 als hij werkt, heb ik hem minstens voor 7 uur laten draaien,met meerdere malen opnieuw opstarten,geen probleem!
4 heb het bios wel in default terug gezet ,toen deze melding kwam,weet derhalve ook niet in hoever dit invloed hier op heeft
5 wat iedere keer wel in het blauwe scherm staat is PNF -list corrupt,(dus is naar mijn mening de boosdoener),hoop dat jullie mij nu kunnen vertellen wat de oorzaak is ,en of dit nog is op te lossen.

bvd mwrv,

Hallo mwr,
Helaas dat je nog steeds problemen hebt, blijkbaar ligt het probleem ergens anders, maar is minder geworden door je nieuwe stabile voeding.

download dit programma: http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview.zip
als nog weet wanneer het voorgekomen is, zoek je die datum en tijd op in dat programma.
post de uitkomst hiervan op de website, liefst het de hele log van die tijd en datum

aan de hand daarvan kunnen de mensen op dit forum en ik zien wat de rede is van de crash.

het zou ook iets onschuldigs kunnen zijn zoals een driver.
dit is allemaal af te lezen met dat programma.

groet
bas

Welke voeding heb je gekocht dan (merk + type + wattage)? En welk wattage had je oude voeding?
Zoals jij het beschrijft treedt het probleem alleen op als je 'koud' opstart, dus ik vraag me dan af of de voeding wel genoeg spanning verzorgt tijdens pieken (=bij voor het eerst aanzetten).

Tijs.

Lijkt mij meer een driver probleem, de vraag is WANNEER je die bsod krijgt, indien je opstart via F8 en naar veilige modus kunt gaan is het zeker.
Een volledige omschrijving WAT er in het blauwe scherm allemaal staat kan ook helpen.

nogmaals,

hallo,heb een voeding van 750 watt nu.
heb een sreen gemaakt van de eerste maal,hoop dat jullie hier iets aan hebben.
ben nl niet zo bekend met deze processen.
stond ook een hele lijst met gegevens,maar weet eigenlijk niet hoe ik deze het beste compact over kan zenden.doe eerst deze wel ,en is dit te weinig ,dan lees ik het wel,en probeer ik als nog de juiste te zenden.bleu screen 9januari 2013.jpgbleu screen 10 januari.jpg

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan