opnieuw upgraden naar windows 10 na reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greeneyezzzz

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Vanwege problemen met mijn laptop heb ik op advies van producent de fabrieksinstellingen toegepast. Hierdoor is mijn besturingsprogramma weer van Windows 10 naar Windows 8.1 veranderd. Kan ik weer kosteloos upgraden naar Windows 10?

Ja dat kan want windows 10 heeft al eerder op je laptop gestaan.

Bedankt voor jullie reactie. Helaas blijft de Windows 10 setup "hangen" : Updates downloaden-updates zoeken. Hebben jullie enig idee hoe dit kan en wat ik daar aan kan doen?

Vanwege problemen met mijn laptop heb ik op advies van producent de fabrieksinstellingen toegepast.
Wat was precies het probleem en is dat opgelost? Merk/type laptop? Wat uitgebreider info is welkom.
Een upgrade lost je probleem niet op als het een hardwareprobleem betreft (b.v. schijf o.i.d.).

Laatst bewerkt:
Het beeld van mijn PEAQ P1115 werd plotseling groen en het er schemerde een ander beeld doorheen. Heb toen eerst systeemherstel gedaan, naar punt waarop dit probleem nog niet was. Daarna contact gehad met leverancier die adviseerde laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Toen dat ook niet hielp, de laptop (nog geen jaar oud) terug gebracht naar Mediamarkt. Na 3 weken kreeg ik hem terug en na 2 uur thuis, wéér een groen beeld. Weer terug gebracht naar Mediamarkt. Ze hebben de software gereset/opnieuw geïnstalleerd. (Device Driver Software). Tot nu toe (1,5 dag) geen rare dingen met het beeld. Omdat ik geen back up gemaakt had, wil ik nu alle programma's er weer terug opzetten en Windows 8.1 weer upgraden naar Windows 10.

Als je vanuit w8.1 wilt upgraden zou het kunnen dat je eerst de laatste updatecliënt moet installeren. Welk KB nummer die voor w8.1 heeft weet ik echter niet.

"Windows lijkt maar niet door de update controle te komen en uiteindelijk stop je maar.
Gevolg : Een Windows installatie die niet meer up-to-date is.
Wat is de oorzaak hiervan, want voorheen werkte het prima ! :

Microsoft heeft een aantal updates uitgebracht die ook de Windows Update Client hebben vernieuwd.
Verder heeft Microsoft de manier waarop updates gechecked en gedownload worden aangepast, maar op een dusdanige manier dat enkel de geüpdate versie van de Windows Update Client hiermee overweg kan. Oude clients blijven op de oude manier controleren op updates en daar blijven deze in hangen omdat er weinig tot geen response komt.Wanneer je dit probleem hebt, is het goed mogelijk dat je de betreffende update gemist hebt en je met de verouderde Update Client zit.
Maar dat is op te lossen, hetzij even handmatig maar het kán !"
Bron: http://www.icttipsandtricks.nl/2016/10/03/windows-7-blijft-urenlang-op-updates-controleren/

Na 2 dagen zoeken en proberen heb ik de laptop weer naar fabrieksinstellingen teruggezet. Nu is de upgrade naar Windows gelukt! Bedankt voor de moeite, iedereen die gereageerd heeft.

Lange Pier zei:
5858943
Maak een backup en een image als W10 er weer op staat, scheelt een hoop gedoe.

Is er een handleiding over hoe ik bovenstaande het beste kan aanpakken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan