Opnieuw win98 multiboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel0000

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
Berichten
93
Beste mensen,

Ik heb m.b.v partition magic 2 partities: 1 NTFS, en 1 FAT32. Op de FAT32 staat win98 en op NTFS staat winXP. De NTFS paritie is verborgen voor win98 en andersom natuurlijk.

Dit werkt allemaal perfect, maar nu wil ik win98 opnieuw installeren. Kan dit zomaar? --> met diskette opstarten, format c:, en dan setup? Ik weet niet of dit zomaar vanwege het MBR.

Ik wil win98 opnieuw installeren, omdat sommige progs vaak in de fout gaan, erger nog, de meeste iconen worden niet goed weergegeven.

suggesties? id'en?
 
Als je c: leeg haald draait Xp ook niet meer.........
MBR heeft er niet echt iets mee te maken. Het is meer dat Xp zn opstart bestanden op C: zet.

Er zal vast een optie zijn dat je alleen deze terug kan zetten..........hoe? Geen id :(
 
Hoe kan dat dan?

Want als de PC opstart, dan start ie eerst op van de C: partitie van win98. de C: partitie van winXP is unvisible. Dus volgens mij weet winXP niet eens dat er nog een OS op staat :confused:.
 
Je kan met Xp toch wel bij 98 ?? Xp herkent zowel NTFS als FAT......

Xp zet gewoon zn bestandjes op de eerste partitie. c: dus
 
Nee dat is juist het mooie van bootmagic!

Zit ik in win98, dan staat win98 op C: en de partitie van winXP is nergens te bekennen. (unvisible)

Start ik de PC op, en ik kies in het menu van Bootmagic voor winXP, dan neemt winXP de "opstartprocedure" over. WinXP staat dan op C: en nu is de partitie van win98 niet meer te zien. win98 is unvisible en winXP is visible.
 
mm........ik ken dat bootmagic niet....

Het houd voor mij op nu........succes
 
bedankt

bootmagic zit nu standaard bij de nieuwste versie van partition magic als ik het goed heb...

iemand nog?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan