Opnieuwopstarten probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z33W13R

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Ik heb deze problemen zowel op zowel XP als Vista, maar ik zit het vaakst op XP, dus ik plaats deze vragen hier.

Als mijn computer opnieuw opstart (alleen bij opnieuwe opstarten) dan krijg ik op heel veel plekken streeptjes te zien, o.a. als ik een venster verklein, of bij het inlog scherm als ik op mijn naam klik. Mijn computer is dan ook erg sloom, het openen van het start menu duur al bijna een minuut. (deze verschijnselen zijn zowel op XP als Vista). Als mijn PC tijdens het opstarten (voor dat windows bezig is met opstarten) zich opnieuw opstart (dat doet hij helaas wel eens, maar die vraag hoor op een ander forum thuis...) dan heb ik dit probleem vreemd genoeg ook.

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Z33W13R

Ik heb deze problemen zowel op zowel XP als Vista, maar ik zit het vaakst op XP, dus ik plaats deze vragen hier.

Als mijn computer opnieuw opstart (alleen bij opnieuwe opstarten) dan krijg ik op heel veel plekken streeptjes te zien, o.a. als ik een venster verklein, of bij het inlog scherm als ik op mijn naam klik. Mijn computer is dan ook erg sloom, het openen van het start menu duur al bijna een minuut. (deze verschijnselen zijn zowel op XP als Vista). Als mijn PC tijdens het opstarten (voor dat windows bezig is met opstarten) zich opnieuw opstart (dat doet hij helaas wel eens, maar die vraag hoor op een ander forum thuis...) dan heb ik dit probleem vreemd genoeg ook.

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Z33W13R

Als je strepen ziet op het beeld heeft het met je videokaart te maken,update je drivers ervoor of kijk met een oude kaart of hij het daarmee ook doet,als het niet zo is dan kan je kaart beschadigt zijn,dat je pc erg traag is kan zijn dat er heel veel programma's op de achtergrond aanstaan,doe eens ctrl-alt-delete en kijk eens hoeveel programma's er aan staan onder jouw naam...je kan die programma's uitzetten.

doe dat zo:

Ga naar Start,Uitvoeren,type in msconfig en dan bij Opstarten vink de dingen uit van ALLEEN de programma's die je herkent,dingen zoals een firewall kan je aanlaten...Ga dan naar de tabblad Services en vink Alle Microsoft services verbergen aan en zet dan de programma's uit die nog aangevinkt zijn.herstart je pc dan,als het goed is scheelt dat veel in snelheid,Je kan ook je pc eens defragmenteren,dit doe je via de eigenschappen van je harde schijf(rechterklik op harde schijf waar windows op staat-Eigenschappen en dan Extra,en als je pc dan nog steeds zo traag als een slak is dan moet je simpelweg meer geheugen kopen...

Laatst bewerkt:
Het vreemde met die problemen is dat hij het alleen doet als hij opnieuw word opgestart...

Dus zou het dan niet aan de voeding kunnen liggen... verklaart misschien ook dat hij dan heel lang zaam word...

en misschien ook de andere problemen die ik heb als mijn pc uitvalt, omdat er dan mischien te weinig stroom is... (ik heb 500 watt en mn pc is een jaar oud (zeg maar met core 2 duo en en nvidea 7600GT kaartje)

het sloomworden ligt iig niet bij de opstart programma's want dat check ik iedere maand

Ik heb niet zoveel verstand van voeding maar dit zou het kunnen verklaren...

Z33W13R

P.S.
Zou iemand misschien deze post naar het hardware (voeding?) gedeelte kunnen verplaatsen?

Ik post wel een nieuwe vraag in hardware want mn pc sluit zich nu bijna standaard af door uit tevallen... dus wil ik toch graag zsm wat meer info hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan