Oprichten van een website in verband met rijbewijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

hilmiemrebayat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2012
Beste,

Ik ben van plan om een website te openen in verband over rijbewijs. Ik wil ervoor zorgen dat personen die een voorlopige rijbewijs willen halen, de mogelijkheid hebben om in het Turks en in het Nederlands theoretische oefeningen te maken.

Mijn vraag is; Zijn er bepaalde voorwaarden of documenten nodig om zo een website te openen? Moet ik van de overheid bepaalde toestemming hebben? Kunnen jullie mij aub verder helpen?

Bedankt,
Met vriendelijke groeten

Gaat dit over Belgie?

"Voorlopig rijbewijs" schijnt te bestaan in Belgie, maar bestaat niet in Nederland.

In Nederland is het bovendien vanaf 2013 niet meer mogelijk om theorie-examen in het Turks te doen,
lijkt dus niet handig om oefeningen in het Turks aan te bieden.

Nog een overweging: afgaande op de tekst van je vraag, ben je nog niet helemaal 100% de Nederlandse taal machtig,
als je zelf theorie-oefeningen wilt samenstellen, lijkt me dat wel een probleempje.
Als je iets niet goed verwoord, gaan je klanten klagen.
Je kunt natuurlijk ook oefeningen plaatsen die al kant-en-klaar in de markt te koop zijn,
maar dan maak je je weer schuldig aan andere zaken (plagiaat of schending auteursrecht of zoiets).

Overigens denk ik niet dat de overheid zich hier mee gaat bemoeien.
Je mag teksten plaatsen wat je wil. En je kunt toch geen certificaten afgeven met rechtsgeldigheid,
want het enige waar een klant iets aan heeft (in Nederland) is een echte examen-uitslag van het CBR.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Ja, het gaat over belgië. Ik ben niet van plan om de vragen zelf samen te stellen. Ik wil toestemming vragen aan een bedrijf die nederlandse en turkse theorie boeken voor rijbewijs bezitten, daarom denk ik niet dat ik een probleem zal ondervinden met de onvoldoende taal die ik bezit. Als de overheid zich daar niet mee bemoeid, dan denk ik dat ik geen probleem zal ondervinden. Nogmaals bedankt voor je antwoord.

Met vriendelijk groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan