Oproep voor iphone, ipad, andere tablets voor test van onze site.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hallo,

we hebben een website waaraan we werken zodat deze meegaat met de resolutie van het scherm.
Op een desktop met IE vanaf IE 9 werkt het zoals de bedoeling is.
Ook en Firefoxe, Chrome en Opera werkt deze goed.

Nu lopen we nog tegen problemen aan in tablets en mobiele telefoons. We willen de layout niet veranderen maar met de zognoemde
responsive site die we nu hebben kunnen we tablets en mobiele browsers niet bedienen.

Laats bij een mediamarkt wel even gekeken op een ipad... dat ging redelijk maar niet alle foto`s werden getoond.
We weten niet of het aan deels aan de ipad lag of aan de site.
Een ipad2 gaf meer problemen, daarin konden we de pagina niet scrollen.

Nu doen we een oproep of er mensen zijn die willen testen met een ipad, ipad2, iphone of tablet en hun bevindingen hier met ons te delen.

Om te testen, gebruik onderstaande links want die zijn voor zover via de reponsive methode gemaakt.

http://www.digitreport.com.

of

http://www.digitreport.com/vakantie/italie/2012/reisdag.php

Alvast bedankt.

Hallo Marc,

Even getest met Iphone 4.

Ik krijg nu de site wel een beetje verschaald, alles past er in 1 keer op, echter is er nu een vierkante box waar alle tekst in staat, hier kan ik wel in scrollen..
Weet niet precies wat je verwacht? Maar het lijkt niet echt op een PC aanzicht.

gr
joost

IPAD 1:
SAFARI:
IOS: 5.0.1:

Resultaat:
Ziet er goed uit, ik kan niet op de plaatjes klikken? Hoor dat?
scrollen werkt en de plaatjes ziet er normaal goed uit (niet uitvergroot)

Op de Ipad 1 weinig problemen, op mijn laptop doet de site raar in Firefox (de css wordt niet geladen). Maar dat kan aan mijn Firefox instellingen liggen, al ben ik het nog niet eerder tegengekomen.

-edit- en op mijn blackberry is 't drie keer niks, ik zie alleen het menu.

Laatst bewerkt:
@joost

De vierkante box zou correct kunnen zijn. Je zou dit ook kunnen krijgen wanneer je op een gewone desktop de pagina kleiner maakt en dan aan de rechterkant naar
binnen schuift.
Wat bedoel je precies met het lijkt niet op een pc aanzicht?
... als het goed is heb je linksboven dan toch nog een logo staan
met daaronder een link contact dan de vierkante box met text en foto`s en daaronder een aantal links.

@evanderlinden6

Dank je voor je reactie.

@aymar

op de plaatjes kun je inderdaad niet klikken en inderdaad geen vergroting.

Berkery

Op de Ipad 1 weinig problemen, op mijn laptop doet de site raar in Firefox (de css wordt niet geladen). Maar dat kan aan mijn Firefox instellingen liggen, al ben ik het nog niet eerder tegengekomen.

-edit- en op mijn blackberry is 't drie keer niks, ik zie alleen het menu.

Welke versie Firefox heb je op laptop staan... bij mij op de desktop in Firefox geen probleem
jammer dat het op de Blackberry helemaal fout gaat.

Ik laat FF automatisch updaten en heb nu versie 15.0. Maar het 'probleem' was dat mijn firefox geen referrer-header meegeeft, dat heb ik een keer moeten uitzetten om iets te testen, en dit maakt normaal gesproken niet zoveel uit, maar bij jouw site gaat dit blijkbaar mis.

Berkery

Ik laat FF automatisch updaten en heb nu versie 15.0. Maar het 'probleem' was dat mijn firefox geen referrer-header meegeeft, dat heb ik een keer moeten uitzetten om iets te testen, en dit maakt normaal gesproken niet zoveel uit, maar bij jouw site gaat dit blijkbaar mis.

Maar verder kan de site wel gewoon weergegeven worden?

Groet,
Marc

We hebben aan de hoster gevraagd om de foto`s van ons af te schermen zodat andere deze niet op de site zouden kunnen plaatsen met een link naar onze site.
Dit om het dataverkeer in de hand te houden.

Maar wanneer je je zonder referrer opvraagt krijg je dan wel gewoon de foto`s te zien... ik had het zelf getest in opera met refferer uit. Ik kan dan alleen maar de tekst zien zonder opmaak en zonder foto`s.

De meeste mensen hebben de referrer standaard wel aanstaan... dus ik denk dat ik het bij de hoster maar zo laat staan dan.

Had jij op je blackberry een andere browser?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan