opruimen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Wie kan mij vertellen wat het makkelijkste en beste opruimprogramma is ( liefst nederlands en gratis ) Ik bedoel niet anti virus en anti spyware , daar gebruik ik avg-av en avg-as voor . Dus een programma wat het register schoon houdt , de geschiedenis en de koekjes verwijderd enz.
Momenteel gebruik ik hiervoor ccleaner en free registry cleaner .
Is er iets beters ?
Mvg. Hans

Is toch prima zo, overigens zijn die regprogjes eigenlijk overdreven, een defragmteerprog zoal NtRegopt zijn dan wat beter, maar die paar overbodige registersleutels verwijderen wordt je PC echt niet sneller van.

Overigens ruimen de meeste progjes de index.dat files niet allemaal op, dat dient handmatig te gebeurin in veilige modus.

Okee ,
Ik dacht dat er wel een programma was dat doet waar ik nu 2 programma's voor nodig heb .
Defragmenteren doe ik gewoon met windows , gebruik ik geen appart programma voor , kan ik dat dan beter wel doen ?
Ook dacht ik dat defragmenteren alleen de data op de hd weer netjes bij elkaar zet en dat het niet de geschiedenis en de koekjes verwijderd .
Hans

Met de schijf defragmentatie defragmenteer je niet het register hoor, daar is die NtRegopt voor en je verwijderd er inderdaad niets mee.

Heb mijn xp pc met NtRegopt gedefragmenteerd , hij kwam uit op 7% reduction .
Het gaat ook veel sneller dan met de windowsversie .
Dus als ik het goed begrijp is ccleaner en free reg cleaner nu overbodig en kan ik deze verwijderen ?
Ook heb ik nog een vista pc , NtRegopt werkt niet op vista , hoe ruim ik deze pc dan op ?
Hans

Hoi Hans,

Eigenlijk heb je die wel nodig. Laat ik het even duidelijk stellen. Er zijn 2 acties mogelijk voor zowel bestanden als het register.

NTRegOpt gaat veel sneller omdat het iets anders doet dan de defragmentatie van Windows. NTRegOpt defragmenteert je REGISTER, het programma van Windows je bestanden.

Er is opschonen en defragmenteren (netjes bij elkaar zetten). Dit kun je zowel doen voor het register als voor je bestanden.

Dit is verwarrend om uit te leggen via tekst, dus ik giet het in een schema.

opschonen_defragmenteren.gif

Je ziet dus dat je die Free Reg Cleaner overlapt in functionaliteit met CCleaner. Ik zou die Reg Cleaner dus ook buiten zwieren.

Altijd eerst opschonen, en dan pas defragmenteren.

Laatst bewerkt:
Bedankt James ,
T'is een zeer helder antwoord , ik wist dus niet dat het register ook appart moest worden gedefragmenteerd . Al met al dacht ik dat al dat opruimen wel met een programma minder kon , helaas heb ik er nu dus 1 bij !
Free reg cleaner vindt toch nog wel wat na het gebruik van ccleaner .
K'weet niet of ik door mag vragen over deze vraag ,
Is er niet een soort van totaalprogramma wat alles automatisch doet ?
En wat heb ik nodig om ook mijn vista pc opgeruimt te houden ?
Hans

Enne , Buiten Zwieren , ge zijt dan vast een Belg !!!!!
Geeft niet hoor als gij mij verder kan helpen .
Gr. Hans

Ik ben een Belg die op Nederlandstalige fora het AN probeert te handhaven, maar zich af en toe laat verleiden tot het gebruik van een stukje dialect, een soort van cultuurles voor onze Nederlandse vrienden.

Daarbuiten zijn er wel programma's die een aantal dingen combineren. Momenteel valt me enkel Tune Up utilities te binnen eigenlijk. Vaak hebben optimalisatieprogramma's zoals CCleaner ook een stille modus. Zo kun je het programma in alle stilte zijn werk laten doen als Windows opstart bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
Dus , als ik het goed begrijp heb ik genoeg aan het progje TuneUp Utilities 2007 , de link van James , kan dus de free reg cleaner en Ntregopt verwijderen . Ccleaner laat ik staan omdat deze automatisch scant en ( de prullenbak ) opruimt bij het opstarten van de pc .
Ook dacht ik dat ik nog wel de windowsdefragmentatie moet uitvoeren .
Ben TuneUp Utilities 2007 momenteel aan het uitproberen en het doet veel , ziet er ook overzichtelijk uit ( Ned )
Ook werkt het op mijn vista pc .
De link van Pieter ziet er ook gelikt uit , zal wel ongeveer het zelfde doen maar is in het engels .
Toch een ieder bedankt voor het meedenken .
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan