Opschonen via register

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik werk met Windows XP. Ik ben bezig mijn pc aan het opschonen. Nu kom ik een programma tegen dlDone die blijkt geen uninstall mogelijkheid te hebben. Er is geen uninstall in het config~scherm\software, ook geen uninstall in ProgramFiles\dlDone, ook niet in de programs als Revo en CCcleaner.
Wel is het program aanwezig in diverse sleutels in het register. Al de namen "dlDone" zijn te vinden in het register bewerken\zoeken.
Mijn vraag is kan ik ongestraft, (na reg. geexporteerd op een USBstick) alle sleutels, waarden en gegevens waar de naam "dlDone" voorkomt verwijderen en daarna hetzelfde doen in heel mijn harde schijf.

Vraag 2 kan, nadat de pc weer normaal(paar dagen) in gebruikt is, datzelfde registerbestand, weer worden geimporteerd. Om de oude gewijzigde situatie opnieuw te herstellen. (als blijkt dat er iets niet goed werkt).

Waarom doe je het opschonen niet automatisch zonder risico, met b.v. CCleaner?

@Schul Ik ben het helemaal met de vorige spreker eens en wat je vragen betreft:
ja en ja.

Voor de duidelijkheid;

MrMusic bedoeld dus dat CCleaner een eigen register opschoonfunctie heeft. Deze ziet bepaalde ongebruikte sleutels en koppelingen naar bestanden die jij dus mogelijk hebt verwijderd als je die map uit je Program files verwijderd.

Ik heb nooit last gehad met programma's verwijderen via Program Files en dan met de hand opschonen, maar dit heb je misschien wel als dlDone een shellintregatie heeft (dat hij zich helemaal in windows nestelt).

Install bestand pakken en die uitvoeren kan de optie uninstalleren geven of check anders google naar fora etc als deze

Voor de duidelijkheid;

MrMusic bedoeld dus dat CCleaner een eigen register opschoonfunctie heeft. Deze ziet bepaalde ongebruikte sleutels en koppelingen naar bestanden die jij dus mogelijk hebt verwijderd als je die map uit je Program files verwijderd.

Ik heb nooit last gehad met programma's verwijderen via Program Files en dan met de hand opschonen, maar dit heb je misschien wel als dlDone een shellintregatie heeft (dat hij zich helemaal in windows nestelt).

Install bestand pakken en die uitvoeren kan de optie uninstalleren geven of check anders google naar fora etc als deze

bedankt program dlDone is er af.
Ja, dit onderdeel was mij nog niet bekent van CCleaner, het heeft nu ook andere overbodige sleutels verwijderd,
Met de nodige voorzichtigheid wou ik het handmatig verwijderen van sleutels, waarden en gegevens beter inzicht krijgen in het register.
In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan