opschuiven regels in database met formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

scrat

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
ff vraagje....

heb een formulier gemaakt, en deze zou een aantal tekstboxen op 'blad2' van Excel moeten invullen na indrukken van een 'opslaan' knop. zover was ik al...
maar nu; bij de volgende invoering, moet deze onder de vorige regel worden geplaatst.

ik zoek puur het stukje dat de volgende informatie op de volgende regel plaatst, en daar (bij voorkeur) een oplopende nummering voor plaatst...

plz. help...
heb nog vrijwel geen ervaring met VB....

Dag Scrat,

Ik ben net als een computer. Als je me niet stap voor stap vertelt wat je wilt, begrijp ik het maar half en is mijn oplossing vast niet wat je bedoelt te krijgen. En doe als bijlage wat je al gemaakt hebt.

je hebt gelijk...

inderdaad als ik mijn vraag zo terug lees, lijkt het nergens op... dus ff opnieuw

ik heb een userform aangemaakt, met 3 textboxen....
b.v. naam, adres, woonplaats.

als deze 3 tekstboxen zijn ingevuld, wil ik dat als ik op een knop 'opslaan' klik
dat deze op een excelblad, A1,A2 & A3 wordt ingevuld.
De code van deze knop, ben ik nog niet helemaal uit, ik kan ze al wel in de cellen A1, A2 en A3 zetten, maar een volgende die ik wil invoeren komt ook in deze cellen, en overschrijft de 1e invoer.

nu moet ik de code aanpassen van de opdrachtknop, zodat er eerst gekeken wordt op het excelblad hoeveel er al zijn ingevuld, zodat de volgende eronder wordt geplaatst, en ik een database krijg van naam adres en woonplaats........

hoe ik ze dan weer opzoek, dat moet ik ook nog uitvinden, maar 1 probleem tegelijk.....

waarschijnlijk voor de meesten van jullie een simpel probleem, maar voor mij is het als newbie nog een beetje lastig....

in ieder geval nog bedankt voor je reactie.....

Voor dit geval zou je ook de standaard methode van Excel met Formulier kunnen gebruiken.
Maak een kopregel aan voor de tabel.
Vul de 1e regel in.
Zet de cursor in een cel in de eerste regel en klik in het menu op data, formulier en je kunt records toevoegen, verwijderen, zoeken, filteren, etc.

Dag Scrat,

Als je het zelf wilt programmeren (wat ik prefereer) dan is bijgaand programma een beginnetje.

Bijlagen

helemaal de bedoeling!!

Dag Scrat,

Als je het zelf wilt programmeren (wat ik prefereer) dan is bijgaand programma een beginnetje.

thnx. Axel

dat is precies wat ik zoek! ik heb even gekeken, en het zijn wel heel wat codes, maar daar kan ik eens mooi mee gaan stoeien om een beetje thuis te geraken in VB....

Bedankt!!!

p.s. is er ook een form om de eenmaal ingevulde gegevens later nog te wijzigen of te deleten?? (voor een later stadium) :o

Dag Scrat,

Voor informatie kun je terecht bij het helpprogramma en ook het objectenoverzicht geeft een schat aan informatie.

Uiteraard kun je ook verwijderen en wijzigen. In het zelfde formulier. Een kwestie van programmeren.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan