'Opslaan áls ...' PDF, ook voor 2003?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VTeun

Banned
Lid geworden
17 feb 2003
Hoi

In Word 2007 kan je direct een bestand opslaan als PDF-bestand.
Bestaat er voor 2003 ook een dergelijke add-in, invoegtoepassing of iets dergelijks?

dat kan...of je stapt over op OpenOffice....heb je gelijk nog veel meer mogelijkheden met je pdf..zoals bladwijzers en miniatuurweergaven...

Jazeker, gewoon een PDF printer downloaden,
daarmee sla je de pdf bestanden op.

Ehh, die kende ik al ja. Alhoewel .... stél dat er geen 'interne' oplossing komt (dus wat ik eigenlijk vraag) weet jij er dan één die snel en vlot werkt, en geen 'vastlopers' geeft, want dáár heb ik de nodige ervaringen mee .... vandaar mijn vraag.

dat kan...of je stapt over op OpenOffice....heb je gelijk nog veel meer mogelijkheden met je pdf..zoals bladwijzers en miniatuurweergaven...

Sorry cookz, maar dat vind ik niet écht een optie.
Wellicht dat ik me er ooit nog eens mee bezig ga houden, maar vooralsnog houd ik het op MsOffice2003 op mijn pc en 2007 op mijn laptop.

Ehh, die kende ik al ja. Alhoewel .... stél dat er geen 'interne' oplossing komt (dus wat ik eigenlijk vraag) weet jij er dan één die snel en vlot werkt, en geen 'vastlopers' geeft, want dáár heb ik de nodige ervaringen mee .... vandaar mijn vraag.

Geen idee, het is maar net hoe snel je tevreden bent :confused:

Dat zou ik met de taalfout in jouw ondertekening niet zijn.

Geen idee, het is maar net hoe snel je tevreden bent :confused:

Dit vind ik écht een heel vreemd antwoord.
Eerst suggereer je '... gewoon een PDF-printer te downloaden', om vervolgens op mijn vraag of je een 'goeie' weet doodleuk te antwoorden 'GEEN IDEE'
Ik laat hoe dat op anderen overkomt maar voor jou rekening :(

Dan is er maar één oplossing en dat is PDF creator...tja het is niet anders...gewoon als printer te installeren, maar dan krijg je ook wat.

Je kan .pdf's maken .eps, .ps, tif, bmp, jpg enzovoorts, instellingen te over en dan ook gelijk beschikbaar voor andere zaken dan Office...

Je kan natuurlijk ook nog 2003 omruilen/upgraden naar 2007, maar dan moet je er licentiekosten tegenaan gooien.....en dan kan je net zo goed overstappen op... nou ja, jet weet wel...

VanVeelen zei:
Alhoewel .... stél dat er geen 'interne' oplossing komt (dus wat ik eigenlijk vraag)
De funktie 'opslaan als' is eigenlijk ook geen 'interne' oplossing, omdat daarvoor gebruik gemaakt wordt van externe textconverters. Als die voor de verschillende bestandssoorten niet geladen zijn werkt 'opslaan als..' niet.
Een 'PDF-printer' is eigenlijk niets anders dan een textconverter. Die wordt alleen via een andere menu-optie geaktiveerd. Het resultaat is nl. primair een bestand, geen afdruk.

Ergo: Als jij de funktie 'opslaan als' als een 'interne' oplossing beschouwt, lijkt me die kwalifikatie ook op een PDF-'printer' van toepassing.

De funktie 'opslaan als' is eigenlijk ook geen 'interne' oplossing, omdat daarvoor gebruik gemaakt wordt van externe textconverters. Als die voor de verschillende bestandssoorten niet geladen zijn werkt 'opslaan als..' niet.
Een 'PDF-printer' is eigenlijk niets anders dan een textconverter. Die wordt alleen via een andere menu-optie geaktiveerd. Het resultaat is nl. primair een bestand, geen afdruk.

Ergo: Als jij de funktie 'opslaan als' als een 'interne' oplossing beschouwt, lijkt me die kwalifikatie ook op een PDF-'printer' van toepassing.

"VanVeelen" bedoelde met 'zijn' oorspronkelijke vraag ('Interne oplossing') alleen iets vergelijkbaars als de invoegtoepassing, zoals die in MsOffice2007 mogelijk is en beschikbaar in de diverse 'onderdelen van het pakket middels 'Opslaan als...' (zie bijlage)
Het enige wat 'SNB' op mijn topic als reacties heeft gegeven zijn een aantal opmerkingen die toch op z'n minst als 'snerend' opgevat kunnen worden.
Een zinvolle bijdrage is het echter niet .....

Bijlagen

• ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 46
  • ScrnDmp1.jpg
    ScrnDmp1.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan