• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslaan als CSV - foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Wanneer ik een gegevensbestand in Excel heb bewerkt en deze daarna wil opslaan als CSV-bestand, krijg ik een foutmelding: "bevat mogelijk functies die niet compatibel zijn met CSV".
Hoe kan ik ontdekken welke gegevens dat zijn?
Het bestand bevat kolommen met alfanumerieke velden, numerieke velden, datumvelden en e-mailadressen.

Vriendelijke groet,
Guido

Een .csv is een tekstdocument. Dus alle opmaak en functies worden bij het opslaan verwijderd. Ofwel, je workbook bevat alleen nog maar "vaste" waardes zonder kleurtjes of lijntjes. Meer gebeurt er niet... ;)

Ja, mijn Excel-document is nog steeds alleen maar tekst, geen kleuren, geen lijntjes, geen functies (ja, die laatste heb ik wel gebruikt, maar die zijn volgens mij allemaal weer verdwenen. Hoe kan ik zoeken naar formules en andere functies?)

Als het er niet in zit, zit het er niet in toch???

Maar als je wilt zoeken, zou je dat kunnen doen met F5. Het GoTo scherm popt dan op. Kies hier voor Advanced (knop) en dan voor de radiobutton Formula's. Als er niets in je worksheet staat, krijg je die melding dat er niets gevonden is. Als er wél nog formules zouden zijn, worden die geselecteerd.
Overigens geeft Excel die waarschuwing altijd hoor, als je gaat opslaan als .txt of .csv. Ook al zit er geen enkele opmaak of formule in. Dus ga niet lopen zoeken naar de speld die niet in de hooiberg ligt. :D

Tja, ik zag de waarschuwing en vreesde gelijk het ergste en was bang gegevens te verliezen. Maar ik heb nu geconstateerd dat er geen formules in mijn werkblad zitten.
Dank aan allen!

Vriendelijke groet,
Guido

Als ze er wel in zitten is er ook geen probleem: het resultaat van de formules (en daar gaat het toch om) worden keurig opgeslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan