Opslaan als html

Status
Niet open voor verdere reacties.

waterlood

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2004
Ik weet niet zeker of ik hier op de juiste plaas ben, maar ik zal mijn vraag stellen en dan hoor ik wel waar het thuis hoort. De vraag= Hoe kan ik Powerpoint als html opslaan? Bij voorbaat mijn hartelijke dank. Dick.:(

html

Hoe kan ik dan een power point presentatie op een website krijgen?? Bedankt alvast. Groeten Dick

Hoe wilt je dat doen?

Moeten de mensen het als een bestand downloaden? of moeten ze het vanaf de website kunnen bekijken?

html

Ja het moet op een website geplaatst worden zodat anderen het kunnen bekijken. Groet Dick.

Opslaan als webpagina
  1. Kies Bestand >> Opslaan als webpagina.
  2. Selecteer de locatie waar u de webpresentatie wilt bewaren en geef deze een naam.
  3. Klik op de knop Titel wijzigen en voer een titel in die u later bovenin de webbrowser wilt zien.
  4. Klik op de knop Publiceren.
  5. In het venster Publiceren als webpagina kunt u aangeven of u alle dia's of een reeks dianummers wilt publiceren.
  6. Bij Browserondersteuning selecteert u de browsers van uw publiek. Wanneer u verwacht dat vrijwel iedereen Microsoft Internet Explorer gebruikt, laat u de standaard instelling staan. Wilt u alle browsers zoveel mogelijk ondersteunen, kies dan Alle hierboven genoemde browsers.
  7. Klik op de knop Publiceren.
Bovenstaande manier werkt zoveel mogelijk met de standaard instellingen van PowerPoint 2003. Het gepubliceerde bestand heeft de extensie .MHT. Dit is een zogenaamd gecombineerd webpaginabestand, ook wel webarchiefbestand genoemd. In dit type bestand zijn alle benodigde bestanden tegelijk aanwezig. Dat is gemakkelijk bij het kopiëren van het bestand naar een website. Maar let op: niet elke browser kan met dit type bestand overweg. Internet Explorer 5 en hoger wel. Wanneer u alle browsers wilt ondersteunen, kunt u beter kiezen voor de tweede manier van opslaan die hieronder wordt besproken.

Opslaan als...
  1. Kies Bestand >> Opslaan als webpagina.
  2. Selecteer de locatie waar u de webpresentatie wilt bewaren en geef deze een naam.
  3. Klik indien nodig op de knop Titel wijzigen en voer een titel in die u later bovenin de webbrowser wilt zien.
  4. Klik op de knop Opslaan.
Ga nu in Windows Verkenner naar de locatie waar u uw webpublicatie hebt opgeslagen. U ziet nu een .HTM-bestand met de naam van uw presentatie. Er is ook een submap aangemaakt met de naam van uw presentatie en de tekst '_bestanden'. Hierin zijn alle hulpbestanden opgeslagen die nodig zijn voor het weergeven van uw webpresentatie. Al deze bestanden zijn in standaard formaten bewaard, zoals HTML, GIF, XML of JavaScript. De presentatie is daarom optimaal compatibel met alle gangbare webbrowsers.

Hartelijk bedankt Rimsic. Nog een fijne avond. Hartelijke groeten Dick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan