'Opslaan als' lukt soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Geen vreselijk probleem, maar toch wel vervelend....

Bij diverse acties, zoals het opslaan van een foto of een document in Word, krijg ik vaak bij de opdracht 'Opslaan als' een grotendeels leeg scherm, al vrij snel gevolgd met de mededeling dat het betreffende programma niet reageert. Het spul hangt dus. Lastig, ik moet dan echt via Taakbeheer afsluiten en het opnieuw proberen. Een tweede of derde poging lukt dan vaak wel. Ik heb dit ook vaak bij de 'standaard' knipfuntie van Windows...

Wat zou hiervan de reden kunnen zijn?
 
Bedankt voor je reactie....

Lasatige is dat het lang niet altijd gebeurd, dus net getest in de veilige modus en daat gaat het steeds goed.....

Ik vergat nog te vermelden dat ik een recente desktop heb (half jaar oud) met ssd en 8GB intern geheugen. Dus heeft denk ik niets met een traag compononent of zo te maken.
 
Heb je dan ook een 64 bits Windows?
en
Je kunt proberen om het virtueel geheugen wat te vergroten.
 
Draai 64-bits Window. Heb het intern geheugen aangepast, maar ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit invloed heeft op zo' simpele handeling als 'Opslaan als'.
Vraag me ook af of het eigenlijk wel verstandig is om het geheugen uit te breiden op een op zich al snel systeem. Heeft deze actie bijvoorbeeld ook nadelen?
 
Als het in veilige modus wel lukt, betekent dat er programma's of services zijn die blokkeren.


  • Download PC Info naar je bureaublad.
  • Unzip en klik op SetupPC Info.
  • setupkz.png
  • Doorloop het installatieproces.
.
Dubbelklik op PC Info.
De scanning wordt nu ingezet...
Na de scanning selecteer je de tab: Logs
Vervolgens check je uitsluitend deze items:
.
  • Software
  • Software Installed List
  • Startup List
  • Running Processes
  • Expert mode
  • Services
.
Klik nu op 'Create a log' kopieer en plak deze in je volgende posting.
 
Je creert dan wat meer ruimte in dat virtuele geheugen als dat krap zou zijn, qua performance ga je er mee een ssd amper op achter uit, met oude harde schijven wel meer.
Test voor de zekerheid eens:
* het geheugen met memtest86
* op trojans ed met malwarebytes free version
 
Bekijk bijlage logtext.txt
Als het in veilige modus wel lukt, betekent dat er programma's of services zijn die blokkeren.


  • Download PC Info naar je bureaublad.
  • Unzip en klik op SetupPC Info.
  • setupkz.png
  • Doorloop het installatieproces.
.
Dubbelklik op PC Info.
De scanning wordt nu ingezet...
Na de scanning selecteer je de tab: Logs
Vervolgens check je uitsluitend deze items:
.
  • Software
  • Software Installed List
  • Startup List
  • Running Processes
  • Expert mode
  • Services
.
Klik nu op 'Create a log' kopieer en plak deze in je volgende posting.

Even voor alle duidelijkheid. In de normale modus gaat het ook heel vaak goed. Dus dat kan in de veilige modus ook zo gaan....

Bijgaand het logbestand van PC Info.
 
Je creert dan wat meer ruimte in dat virtuele geheugen als dat krap zou zijn, qua performance ga je er mee een ssd amper op achter uit, met oude harde schijven wel meer.
Test voor de zekerheid eens:
* het geheugen met memtest86
* op trojans ed met malwarebytes free version

Bedankt voor je reactie...

Ik ben heel alert op allerlei bedreigingen en controleer regelmatig. Zo draai ik:
- FSecure
- HitmanPro
- Malwarebyte
- Emet
- AdBlock Plus
- Trusteer (ING bank)

Het is vrijwel uitgesloten dat er rommel op mijn pc staat.

En memtest86 vind ik deze fase wel erg ver gaan hoor... Veel gedoe met een dvd en heel lang wachten. Ik heb wel iets gezezen over Memtest 4.. Die draait gewoon onder Windows. Is dat wat? Ik wacht nog even (van de vorige poster) de resultaten van PC Info af....
 
Laatst bewerkt:
Download StartUpLite naar het bureaublad.
Open het programma StartUpLite en klik vervolgens op "Continue"
Herstart nu de computer.

Vertel eens hoe het nu is?
 
StartUp Lite geeft melding "No unecessary startup entries found". Duidelijk dus...
 
Een slecht reepje RAM kan tot rare fouten leiden... je zet hem gewoon aan als je naar bed gaat... dan zie je de volgende ochtend het resultaat wel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan