• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslaan als macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

zero55

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
hallo iedereen,

graag hulp bij het volgende :

ik wil een werkblad opslaan op een bepaalde plaats (pad staat in een cel) en onder een bepaalde naam (naam staat ook in een cel) dmv op een knop te klikken.

wie kan mij hierin verderhelpen ?

greetz

oei, sorry als ik wat onduidelijk was, zal even opnieuw proberen :

heb dus een werkblad "invoer" en een werkblad "Factuur", op het werkblad "invoer" stel ik de factuur samen en wil op een knop "Opslaan" kunnen drukken zodat het werkblad "Factuur" opgeslaan wordt.
De factuur moet opgeslaan worden op een bepaalde plaats (bvb : c:\facturen) die ingevuld staat in een cel op werkblad "invoer" en onder een bepaalde naam die ook in een cel staat op werkblad "invoer".

hopelijk is dit iets duidelijker

groeten

<Alt><F11> open de vba editor. Klik op this workbook in de projectverkenner en kies vanaf de werkbalk >invoegen > module, kopieer en plak onderstaande code.
Sub zero55()
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Worksheets("invoer").Range("A1").Value & "\" & Worksheets("invoer").Range("B1").Value & ".xls" _
, FileFormat:=xlNormal

End Sub

let op! ik weet niet goed hoe de regels op het forum correct afgebroken worden, alle bij <spatie>_ is de regel afgebroken.

Maak met de werkbalk formulieren een drukknop en koppel die aan deze macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan