• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als met waarde uit cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinAdapt

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2016
Hallo allen, Ik ben aan het stoeien met mijn factuurprogramma. Zie de bijlage. Op zich heb ik veel bereikt; ik voer het debiteurnummer in (op tabblad "invoer") en dan wordt aldaar veel gevuld met gegevens uit het tabblad "Debiteuren". Mijn vraag gaat over het tabblad "Factuur". Is er een manier dat bij het opslaan als pdf altijd de waarde uit cel C35 (van het tabblad factuur) wordt gebruikt? De factuur uit de meegezonden excel verstuur ik dan dus met de naam VA160107-1034.pdf Veel dank alvast voor tips! Met vriendelijke groet, Martin

Bijlagen

Het heeft weinig zin om een vb bestandje als xlsx te posten als je een vraag hebt over code.
Maar het kan eventueel zo
Code:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=ThisWorkbook.Path & "\ facturen" & "\ " & ActiveSheet.Range("D19") & " - " & ActiveSheet.Range("D20") & ".Pdf", _
        Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, _
        IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True [COLOR="#00FF00"][COLOR="#008000"]'False[/COLOR][/COLOR]
Hierbij ga ik van de veronderstelling uit dat je een map facturen hebt waar de PDF's worden opgeslagen op dezelfde plaats waar je excel bestand staat. Waarom twee cellen D19 en D20. Als uw factuur niet altijd dezelfde lengte heeft (meerdere producten of diensten) klopt C35 niet meer.
Edit: welkom op het forum:)

Beste gast0660,

Bedankt voor je tip om cel c35 te omzeilen. En ja, de excel staat in de map "facturen". Maar wat bedoel je met "een xlsx aanleveren als ik vraag naar code"? Moet ik iets anders aanleveren? En wat moet ik nu doen met de code die jij hebt aangeleverd? Dank alvast voor je hulp.

Met vriendelijke groet, Martin

Ik ging van de veronderstelling uit dat je al bepaalde code had waarmee een PDF werd opgeslagen. Als je een vb bestandje met macro's post als xlsm of xlsb dan kunnen we verder bouwen op uw bestaande code, als xlsx zijn de macro's verdwenen en is het een beetje koffiedik kijken.
Voor uw tweede vraag maak ik een voorzetje om e.e.a. duidelijk te maken.

Beste gast0660,

Nee, de excel uit mijn eerste bericht is het enige dat ik heb.

Groet, Martin

Hoi Martin
Test deze maar eens
Als je op de knop druk wordt een PDF van je factuur opgeslagen in het mapje facturen.
De opzet is als volgt, Je heb je excel factuurbestand en een map facturen. Op dezelfde plaats, (in mijn voorzetje in de map Martin) als je factuurbestand in je documenten staat plaats dan het mapje facturen ook in je documenten.
De code van de knop kan je vinden via ALT + F11 (blad facturen)
Als voorzetje in bijlage uw factuurbestand en een mapje facturen
Het is een zip bestand, eerst uitpakken.
Laat maar weten als dit voldoende is.

Bijlagen

Beste gast0660, Top! Dit doet helemaal wat ik wil. Is er ook een truukje om de waarde van cel D19 direct tijdens opslaan van de factuur met 1 te verhogen? Immers, de factuur met nummer VA160107 is nu aangemaakt en de volgende moet dan dus VA160108 worden.... Thanks! Martin

Hoi Martin
Hierbij in bijlage.
Je hebt een tabblad Nummering, zet in A1 het factuurnummer waarmee je wilt beginnen (vb voor de éérste factuur 2017 # 1) nadien gaat de telling automatisch en hoef je van het Tabblad nummering niets meer aan te trekken (kan je e.v.t verbergen)

Bijlagen

Beste gast0660, Dit is super! Mijn beide vragen zijn helemaal opgelost, uitvoerig getest en alles werkt top! Heel veel dank. Groet, Martin

Hoi Martin
Oef!
Ik dacht dat de volgende vraag zou zijn 'kan je ook mijn hemden strijken':p:P
Suc6

Beste gast0660, In één woord "Gaaf!"

Ik krijg net een nieuwe excel-uitdaging op mijn bordje.... Zin in? Ik kijk even wat er aan de hand is en wat de vraagstelling precies is en zet het dan als nieuwe post op Helpmij.

Met vriendelijke groet, Martin

Beste gast0660,

Nog één dingetje: puur visueel... Er staan nu allerlei spaties in de factuurnamen: zowel in de bestandsnaam als op de factuur. Hieronder hoe het nu is met daaronder het gewenste format:

VA - 160107 - 1039
VA160107-1039

In je eerste opzet van dit factuurprogramma zag ik de betreffende code maar die kan ik nu nergens vinden. Waar zit die?

Thanks again! Groet, Martin

Hoi Martin,
Code kan je vinden onder de formulieren en modules in de VBA edtor.
Hierbij in bijlage de aangepaste versie.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan