• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als PDF � Bestandsnaam halen uit 2cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Beste Helpmij-ers,

op dit forum vond ik al heel veel hulp bij het opslaan naar een pdf vanuit Excel.
Een hele mooie code is deze:

Code:
Sub Pdf_maken()

Dim Pad As String, BestandsNaam As String

Pad = ActiveWorkbook.Path + "\"
BestandsNaam = Sheets("Identification Plate & CE-label").Range("D2").Value
Sheets("Identification Plate & CE-label").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Pad & BestandsNaam, Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True

End Sub

een andere was deze:

Code:
Sub Save_as_PDF()
'
ThisWorkbook.SaveAs "" & [D2] & "-" & [D3] & ".pdf"
End Sub

Nu heb ik zelf al wat zitten uitproberen om zoals in de tweede code de bestandsnaam te krijgen van de waarde uit cel D2 en D3 gesheiden met een koppelteken (-)

en dat lukt me nu juist niet, leek dat ik nog steeds blijf mits alle hulp al van jullie

kan iemand me hiermee helpen wat ik in de eerste code moet wijzigen?

alvast en nogmaals mijn ongelofelijke dank

mvg

Probeer dit eens?
Code:
Sub Pdf_maken()

BestandsNaam = Sheets("Identification Plate & CE-label").[COLOR="#FF0000"][D2].Value & " - " & [D3].Value[/COLOR]
Sheets("Identification Plate & CE-label").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Pad & BestandsNaam, Quality:=xlQualityStandard, _

End Sub

Bedankt voor je snelle reactie Wieter.

jammer genoeg werkt jouw oplossing niet. er is dan een fout op de lijn erna

heb ook nog wat zitten uitproberen maar tot nu toe nog geen oplossing. heb al verschillende zoekpogingen gedaan op dit forum maar nog niks werkend gevonden.

het zal wel ergens iets klein zijn dat zal moeten aangepast worden in de code neem ik aan

toch alavst bedankt

ja inderdaad jouw voorbeeld werkt. even proberen uitvissen waarom het in mijn document niet werkt

MEA CULPA MEA CULPA, MEA MAXIMA CULPA

hoe stom van mij. in cel D3 stond deze tekst "FLV3815/SMM".... inderdaad, ik had de "/" over het hoofd gezien. als ik deze veranderde werkte jouw oplossing natuurlijk wel.

bedankt Wieter.

Hoe kan de code aangepast worden als er in de de naam nog eens een / voorkomt dat deze dan bij weg wegschrijven als pdf een _ zou worden?

ik bedoel, zou ik wel graag in de code hebben gehad zodat het niet zichtbaar is in het document (lees cel)

Bedoel je dit?

Code:
Sub Pdf_maken()

BestandsNaam = Sheets("Identification Plate & CE-label").[D2].Value & " - " & [COLOR="#FF0000"]Replace([D3].Value, "/", "_")[/COLOR]
End Sub

Niels

Niels, bedankt zeg. Is perfect wat ik wou.

Wist niet dat het zo simpel was. Ik zat het veel te ver te zoeken met nog een IF in de code.

Alle B E D A N K T :thumb:

Knap Niels,
Ik had een andere oplossing, met substitueren naar een andere cel, en die dan in de bestandsnaam te gebruiken.
Jou oplossing is top

Het is zoals Warme Bakkertje in een vorige post van me schreef:

Er leiden altijd meerdere wegen naar Rome.

Maar knap is inderdaad het minste wat van Niels zijn oplossing kan gezegd worden.

En zo hebben we weer iets van elkaar kunnen leren

Nogmaals mijn gemeende dank allen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan