Beste allemaal,
Ik heb een bestandje in excel, dat ik met 1 druk op de knop wil laten toevoegen in mail als PDF maar ook wil laten afdrukken.
De persoon die het bestand zal moeten gebruiken is niet superhandig met alle computertoepassingen, dus ik wil dit voor haar zo gemakkelijk mogelijk maken. Het bestand moet achteraf nergens bewaard worden.
Het bijvoegen in bestand als pdf is al prima gelukt, het komt ook bij de juiste persoon terecht.
Alleen het afdrukken krijg ik niet klaar.
Ik heb alvast volgende code
Ik zou dus ergens nog een print.out of docmd.Print moeten bijzetten, vermoedelijk tussen END WITH en KILL BESTAND
maar ik krijg het niet klaar.
Ohja: de printer verschilt van pc tot pc, dus hier moet ik ook rekening meehouden.
Bedankt!!!
Ik heb een bestandje in excel, dat ik met 1 druk op de knop wil laten toevoegen in mail als PDF maar ook wil laten afdrukken.
De persoon die het bestand zal moeten gebruiken is niet superhandig met alle computertoepassingen, dus ik wil dit voor haar zo gemakkelijk mogelijk maken. Het bestand moet achteraf nergens bewaard worden.
Het bijvoegen in bestand als pdf is al prima gelukt, het komt ook bij de juiste persoon terecht.
Alleen het afdrukken krijg ik niet klaar.
Ik heb alvast volgende code
Code:
Private Sub cmdMailen_Click()
Dim Bestand As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Bestand = Environ("TEMP") & "\" & ActiveSheet.Name & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=Bestand
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.to = "[COLOR="#008000"]mailadres@mail.com[/COLOR]"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "[COLOR="#008000"]Bestelling[/COLOR]"
.Body = "[COLOR="#008000"]Bij deze het bestand[/COLOR]"
.Attachments.Add Bestand
.Send
End With
Kill Bestand
End Sub
Ik zou dus ergens nog een print.out of docmd.Print moeten bijzetten, vermoedelijk tussen END WITH en KILL BESTAND
maar ik krijg het niet klaar.
Ohja: de printer verschilt van pc tot pc, dus hier moet ik ook rekening meehouden.
Bedankt!!!