• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDR001

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2011
Ik zou graag middels een macro een aantal sheets willen opslaan als pdf. Ik wil verschillende sheets combineren tot een pdf. Onderaan deze pdf wil ik ook een pagina nummering hebben (pagina 1-1, etc.). Dus bijvoorbeeld sheet1 bestaat uit 2 pagina's en sheet 2 bestaat uit 3 pagina. Nu wil ik dus een pdf van sheet1 en sheet2, deze is dus in totaal 5 pagina's met paginanummering onderaan. Ook wil ik deze pdf automatisch in een map opslaan. De naam van de map waarin het pdf moet worden opgeslagen staat in een cel in het bestand.
Is dit mogelijk?
Bedankt.

Ja dat kan als je eerst eens meldt met welke versie.

Ik ben al een stukje verder gekomen. zie code hieronder.

Sub PDFAanbieding()
'
' Met deze macro wordt het pdf document gemaakt van de sheets aanbieding en tekening
'

Dim bestandnaam As String
bestandnaam = Sheets("Gegevens").Range("G3").Value & ".pdf"

Sheets(Array("Aanbieding", "Tekening")).Select
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"C:\test\" & bestandnaam, Quality:= _
xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=True

Ik wil alleen nog de bestandnaam waarmee de pdf wordt opgeslagen de naam van cel G3 geven. Ook wil ik de map waarin hij wordt opgeslagen de naam van cel G3 geven. dus c:/test/cel G3/Ccel G3.pdf
Kan iemand mij helpen.
bedankt

Test deze eens en zet een volgende keer je code ook tussen tags (code markeren en klikken op het #-teken)
Code:
Sub PDFAanbieding()
'
' Met deze macro wordt het pdf document gemaakt van de sheets aanbieding en tekening
'

Dim bestandnaam As String
bestandnaam = Sheets("Gegevens").Range("G3").Value & ".pdf"
[COLOR="red"]Map = Sheets("Gegevens").Range("G3").Value[/COLOR]
Sheets(Array("Aanbieding", "Tekening")).Select
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"C:\test\"[COLOR="red"] & map [/COLOR]& bestandnaam, Quality:= _
xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=True
[COLOR="red"]End Sub[/COLOR]
In rood de toegevoegde tekst

Status