Opslaan als reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
ik heb Office 2003 geinstalleerd,als ik nu in Word of Excel een bestand wil opslaan, via bestand/opslaan als, duurt het zo'n 10-15 seconden voordat het uitrolmenu verschijnt, wanneer ik op het zwart vervolgpijltje
ScreenShot001.jpg

klik bij het vak opslaan in, om een map te kunnen kiezen, dit is heel vervelend !
ik heb Office al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar helaas zonder resultaat.
Hoe kan dit en hoe is dit op te lossen ?

In Word: kijk eens bij Extra/Opties/Bestandslocaties wat er bij het documentlocatie staat. Het kan ook zijn dat je een netwerkkoppeling hebt gemaakt die niet meer actief is, en die Windows wel probeert te lezen (netwerkomgeving)

dit
ScreenShot004.jpg

staat bij opties,
ik heb wel mijn standaard map mijn documenten verplaatst naar de J partitie,
dit is het pad:
ScreenShot005.jpg

maar dat mag toch geen probleem zijn.........

Zou inderdaad niet moeten uitmaken, maar zet 'm voor de grap in Word eens op C:\ en kijk eens of het dan wel snel opent.

Word 2003 is onderdeel van Office2003 en staat op de C,
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE

Dat begrijp ik, ik bedoelde zet de documentlocatie voor Word (Extra, Opties, etc) eens op c:\ ipv J:\John's Documenten

ik heb een map Word op de C gemaakt en daarheen verwezen via extra/opties/bestandslokaties, maar heeft geen resultaat,
bij opslaan als, duurt het nog even lang

Nou, dan was het vermoeden dat het daar niets mee te maken had iig goed :)
Had je nog gekeken naar eventuele netwerkkoppelingen? En als je 'Deze Computer' opent, gaat dat dan ook langzaam? Ik merk nog wel eens dat als je bv een CD in de PC hebt zitten deze eerste opgestart wordt alvorens de verkenner verder gaat.

Ik merk nog wel eens dat als je bv een CD in de PC hebt zitten deze eerste opgestart wordt alvorens de verkenner verder gaat.

Dit was ook mijn eerste gedachten..., waar je soms ook last van kan hebben is als de map die geopend wordt op thumbnails staat, en er zitten fims of plaatjes in deze map, dit vertraagd soms ook enorm zeker als het thumb.db bestand in die map vervuild is.

ik weet niet wat je bedoelt met netwerkkoppelingen, ik heb idd een thuis netwerkje en geen problemen hiermee, ook niet dat deze computer langzaam open gaat,
ik heb een dual core 2.68Ghz met 1 Gb Ram en werkt snel;
thumbs.db heb ik niet, dit is uitgeschakeld;
als ik bv Wordpad open en een bestand wil opslaan, is dat probleem er niet, wanneer ik klik op het zwart vervolgpijltje in het venster Opslaan als en bij de regel Opslaan in.
Ook niet in andere programma's, alleen dus in Office 2003 (Word e.d.)

Het ligt opzich niet aan de snelheid van het netwerk maar hoe Office 2003 met netwerk verbindingen omgaat, het lijkt alsof Office eerst het hele netwerk wil verkennen voordat je de kans krijgt om je bestandsnaam in te voeren en op te slaan.

Lees hier maar eens... http://support.microsoft.com/kb/313937

dat was het, dank voor de info,
heb de netwerkverbindingen aangepast,

Mijn probleem is min of meer dezelfde als die van jobo182.
Ofiice 2003 werkte al jaren probleemloos. Mijn documenten had ik al die tijd gedeeld met 1 andere compu.(nr.2)
Vorige week heb ik ook vanaf compu nr.3 geprobeerd in mijn documenten te werken. Ging nu op nr. 2 en nr.3 feilloos en snel.
Echter vanaf die dag kan ik in eigen compu niet meer vlot werken. Doc.openen en zoeken duurt zeker 30 seconden.
Heb op dit forum verschillende tips gelezen en uitgevoerd. (Nod32 uitgeschakeld gehad).
Ook de link naar de microsoft site en aanwijzingen opgevolgd.
Alle netwerkverbindingen verbroken, hij blijft traag. Wie???

PS: ben geen compuwizzkid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan