Opslaan als sjabloon.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edjahh

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hallo,

Ik heb een word document gemaakt met daarvoor een userform. Deze werkt prima!

Echter als ik hetzelfde document opsla als sjabloon en ik die open komt de userform niet meer automatisch te voorschijn, terwijl die dit dus wel prima doet als ik hem gewoon als een word document open.

Is hier een oplossing voor?

Groeten,

Edjahh

Heb zelf de oplossing al gevonden inmiddels...

Gewoon de VBA code aangepast van ThisDocument...

Code:
Private Sub Document_New()
frmFaxofferte.Show
End Sub

Private Sub Document_Open()
frmFaxofferte.Show
End Sub

Maar nu zit ik met een ander probleem wat ik dus dacht op te lossen door middel van sjablonen.

Als ik eenmaal het document een keer heb ingevuld, en ik wil hem later nog eens weer openen, dat dat invoerscherm wat ik dus gemaakt heb niet meer te voorschijn komt.

(Nog vergeten te melden, dit alles is in Word 2003)

Groeten,

Edjahh

Ik denk dat je hier wel iets kan vinden.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/521327-Ingevulde-tekst-terug-halen-in-Userform-WORD-2007?p=3332737&viewfull=1

En de dan de vierde post. Daar staat een voorbeeld.

Sorry Kramer,

Maar welk stukje code zorgt er nu voor dat nadat ik mijn bestandje met userform een keer heb ingevuld en opgeslagen, bij het op nieuw openen van dat opgeslagen bestandje dat die userform er niet meer voor komt.

(Ik ben niet zo held in VBA nog, heb net zo'n Userform werkende gekregen.)

Mvg,

Edjahh

Sorry Kramer,

Maar welk stukje code zorgt er nu voor dat nadat ik mijn bestandje met userform een keer heb ingevuld en opgeslagen, bij het op nieuw openen van dat opgeslagen bestandje dat die userform er niet meer voor komt.

(Ik ben niet zo held in VBA nog, heb net zo'n Userform werkende gekregen.)

Mvg,

Edjahh

code staat in de kop module1. Maar dat zal je wel moeten aanpassen naar je eigen situatie.

code staat in de kop module1. Maar dat zal je wel moeten aanpassen naar je eigen situatie.

Domme vraag misschien,

Maar zou jij voor mij de code hier kunnen neer zetten?! En dan het deel dat ik moet veranderen naar mijn eigen situatie dikgedrukt!?

Want ik heb geprobeerd maar krijg het nog niet voor elkaar! :o

voorbeeld

Zet even je bestand hier neer.

Dan zal ik het 1 en ander in jouw bestand zetten.

stuur maar naar ......

Bestand heb ik al binnen

Laatst bewerkt:
Opgelost

Het probleem is opgelost! :-) Mijn grote dank gaat uit naar Kramer! ;-)

Laatst bewerkt:
Ik ben ook geholpen! Dank!

Dit was bij mij ook nog het ontbrekende stukje! De code Show had ik wel, maar ik wist niet waar ik het moest zetten!Dank Kramer en Edjahh voor het posten van dit topic!:D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan