• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als xlsx en voorwaardelijke opmaak is van toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lummel

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik heb een bestand waarin voorwaardelijke opmaak zit verwerkt met een formule. Als aan een voorwaarde wordt voldaan, wordt een tabel getoond en als niet wordt voldaan dan is de tabel onzichtbaar (tekst en achtergrond wit).

Er is een macro die het werkblad exporteert als xlsx-bestand en pdf-bestand. Bij het pdf-bestand is de uitvoer zoals gewenst, bij het Excel-bestand vergeet hij de voorwaardelijke opmaak.

Code:
    'Opslaan als pdf
'         ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Map & fname_D

'Opslaan als Excel (xlsx)
         Sheets("AA excl. D").Select
         ActiveSheet.Copy
         ActiveWorkbook.ActiveSheet.UsedRange.Copy
         ActiveWorkbook.ActiveSheet.UsedRange.PasteSpecial Paste:=xlValues
         Application.CutCopyMode = False
         ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Map & fname_D & ".xlsx"
         ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=False

Ik vermoed dat het aan PasteSpecial ligt, maar ik kom er niet uit.

Gebied waarvoor de voorwaarde geldt is nu gevuld met tekst in het wit.

Formule: =Hulpblad!$O$7=1 , dan de betreffende opmaak.

Als waarde =1 moet de tekst zichtbaar zijn; anders onzichtbaar/wit

De oorzaak is dan mogelijk dat het hulpblad niet wordt meegekopieerd naar het nieuwe bestand?

Ja dat klopt, maar hij kopieert en plakt toch alleen de waarden. Dus als de tekst zichtbaar is moet hij ze meekopiëren en omgekeerd.

De tekst zal wel gekopieerd zijn maar onzichtbaar omdat de VO niet mee is gekopieerd of niet geldig is. Zorg dat in de kopie alle kleuren op standaard staan (of kopieer opmaak niet mee)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan