Opslaan als

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo helpmij,

Ik heb documenten die ik telkens meer moet gebruiken om digitaal in te vullen maar het is mij al vaak overkomen dat ik gewoon op opslaan druk en kan dan vervolgens weer leeg gaan maken als ik er weer een moet in vullen.

Vraag is: kan ik het document zo maken dat deze aan het einde vraag om "opslaan als " dit zou mij veel werk besparen.

alvast bedankt voor de antwoorden.

Dan kan je het 'maagdelijke' document toch opslaan als ... sjabloon?
Daar is die functie voor

Er zijn vermoedelijk vele oplossingen, maar misschien het gewoon het handigst op 'Opslaan als' in een werkbalk te zetten.

Ga eens met je muis naast het woord Help staan in de bovenste (meestal) werkbalk van Word en klik op je rechtermuis knop.

Je krijgt een dropdown tabel met onderaan 'Aanpassen' te zien. Kies deze.
Selecteer tab 'Opdrachten' (als die niet al geselecteerd is).
Scrol in het rechter vensten (Opdrachten) naar beneden naar de tekst Opslaan als...
Klik nu op de tekst en hou de linker muis knop ingedrukt.
Verplaats je muis naar de werkbalk waarin het mapje en de diskette staan en laat de muisknop los als je tussen deze twee icoontjes staat (er verschijnt een verticale streep op de werkbalk, en als je los laat de tekst Opslaan als...).
Klik op Sluiten om 'Aanpassen' te sluiten.
Nu heb je in je werkbalk de tekst 'Opslaan als...' staan. Ik denk dat je dan niet zo snel meer automatisch zult kiezen voor het diskette icoontje als je wilt -opslaan als- ipv opslaan.

N.b. in Word 2007 werkt dit vermoedelijk niet/anders...

Laatst bewerkt:
je kan het origineel ook beveiligen zodat je het als alleen-lezen opent. je moet dan wel een andere naam kiezen. dit kan binnen Word of op windowsniveau.

steven

Pffff .....

Vraag: waar zijn sjablonen in Word, Excel, etc. nu eigenlijk voor bedoeld ......

Vraag: is dat eigenlijk niet precies waar het bij 'Atwist' om gaat?

Pffff .....

Vraag: waar zijn sjablonen in Word, Excel, etc. nu eigenlijk voor bedoeld ......

Vraag: is dat eigenlijk niet precies waar het bij 'Atwist' om gaat?
volkomen mee eens. maar hij vroeg verschillende oplossingen. sjablonen zijn in een netwerkomgeving niet altijd even handig: er komt wat meer bij kijken dan het sjabloon aanpassen.

steven

Het zijn al heel wat oplossingen maar kan ik niet een buton maken onderaan mijn document met "opslaan als"

dan heb je zeker een sjabloon nodig. neem een macro op en hang deze aan een knop.

steven

Ik ga er eens een sjabloon van maken met een macro :thumb:

hierbij een voorbeeldje. er moet nog wel een regel bijgeschreven worden: in welke directory moet het geplaatst worden.

steven

Bijlagen

Ik dank je voor het voorbeeld ik was al even bezig om een macro te maken maar dat is voor mij nog lastig ben ik achter gekomen dus jou voorbeeld komt als geroepen.:thumb:

als de vraag is opgelost, sluit dan ook de vraag (rechtsonder). als je op nieuwe problemen stoot, start dan een nieuwe vraag.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan