• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan2007

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Geacht forum,

Ik sla een werkmap op met een extensie "WK1" en voer daarna geen wijzigingen meer uit op het werkblad waarin alleen maar getallen en strings staan. Als ik vervolgens de werkmap sluit dan wordt gevraagd of ik de wijzigingen in de werkmap wil opslaan terwijl er niets is gewijzigd.:confused:

Waarom??

mvrgr

Jan2007

Volgens mij zal Excel je die melding altijd geven als je een werkboek weg hebt geschreven naar een bestandtype, waar niet alle XLS-gegevens in kunnen staan.
Zo kan in bijvoorbeeld een CSV bestand niet alle format-gegevens van cellen e.d. worden opgeslagen.

Wat je wel kan doen is het standaard bestandtype wijzigen in WK1 (1-2-3):
- Ga naar menuoptie Tools > Options
- Klik op tabblad Transition
- Selecteer onder 'Save Excel files as' het bestandstype 'WK1 (1-2-3)'

Nu zul je als het goed is niet meer die melding krijgen.. (hoop ik);)

Volgens mij zal Excel je die melding altijd geven als je een werkboek weg hebt geschreven naar een bestandtype, waar niet alle XLS-gegevens in kunnen staan.
Zo kan in bijvoorbeeld een CSV bestand niet alle format-gegevens van cellen e.d. worden opgeslagen.

Wat je wel kan doen is het standaard bestandtype wijzigen in WK1 (1-2-3):
- Ga naar menuoptie Tools > Options
- Klik op tabblad Transition
- Selecteer onder 'Save Excel files as' het bestandstype 'WK1 (1-2-3)'

Nu zul je als het goed is niet meer die melding krijgen.. (hoop ik);)

Eelco,

Dank, het werkt inderdaad zo.

mvrgr

Jan2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan