in vervolg op mijn vorige gestarte discussie de volgende vraag:
ik heb een beveiliging ingevoerd waardoor de gebruiker er op wordt geattendeerd, wanneer hij kiest voor macro's uitschakelen.
wanneer de gebruiker kiest voor macro's inschakelen worden de juiste werkbladen getoont.
tot zover loopt alles naar wens.
bij het sluiten van het document wil ik graag dat blad 3 (waar de beveiliging waarschuwing is vermeld) niet meer in zicht komt.
en daarnaast dat de appication save as verschijnt in het beeldscherm.
met onderstaande code lukt dit gedeeltelijk. Echter de messagebox verschijnt na annuleren of opslaan als nogmaals. dit is niet de bedoeling. daarnaast wil ik dat bij het scherm opslaan als, de naam "mengopdracht" met datum (=vandaag) verschijnt.
wie kan mij helpen
ik heb een beveiliging ingevoerd waardoor de gebruiker er op wordt geattendeerd, wanneer hij kiest voor macro's uitschakelen.
wanneer de gebruiker kiest voor macro's inschakelen worden de juiste werkbladen getoont.
tot zover loopt alles naar wens.
bij het sluiten van het document wil ik graag dat blad 3 (waar de beveiliging waarschuwing is vermeld) niet meer in zicht komt.
en daarnaast dat de appication save as verschijnt in het beeldscherm.
met onderstaande code lukt dit gedeeltelijk. Echter de messagebox verschijnt na annuleren of opslaan als nogmaals. dit is niet de bedoeling. daarnaast wil ik dat bij het scherm opslaan als, de naam "mengopdracht" met datum (=vandaag) verschijnt.
wie kan mij helpen
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.ScreenUpdating = False
Dim Save As Boolean
Save = True
If ThisWorkbook.Saved = False Then
a = MsgBox("Wilt u de wijzigingen opslaan?", vbYesNoCancel, "gegevens opslaan?")
If a = vbCancel Then Cancel = True
If a = vbNo Then Save = False
End If
If Save = False Then
ThisWorkbook.Saved = True
End If
If Cancel = False And Save = True Then
Blad3.Visible = xlSheetVisible
Blad3.Activate
HideAll
Application.GetSaveAsFilename
ActiveWorkbook.Close Savechanges:=False