• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan bestand mislukt

• Onderwerp starter Onderwerp starter PITOR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PITOR

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2015
Wie herkent dit:
Een Excel 2013 bestand is bijgewerkt en gewijzigd. Er is een tabel aangemaakt en een draaitabel. In de draaitabel (op een apart blad binnen het bestand) is aan wat opmaak gedaan, lijntjes en kleurtjes voor de leesbaarheid.

Daarna is geprobeerd het bestand op te slaan en dat geeft foutmeldingen:
Knipsel.PNG

Knipsel1.PNG

Knipsel2.PNG

Ook als je een totaal andere map kiest en het bestand een volledig andere naam geeft blijven deze foutmeldingen komen. Ik heb geprobeerd fouten te vinden die dit gedrag kunnen veroorzaken maar kan er geen vinden. Uiteindelijk heb ik de draaitabel verwijderd (blad verwijderd) en een ander overbodig geworden blad eruit gegooid. Maar ook dat heeft niet geholpen.

Wie kent de oorzaak en weet een oplossing?

Groet'n ,
Pitor

Pitor,

In het tweede plaatje staat dat je een xlsx-bestand probeert op te slaan, maar je meldt dat je met 2013 werkt. Deze versie slaat xls op.

@Robdgr, ?
De extensie .xlsx is er sinds versie 2007...:confused:

Sorry. Kennelijk even niet mijn moment.

Laatst bewerkt:
Volgens onze systeembeheerder zit het probleem in het feit dat wij hier Citrix gebruiken en het daardoor de grote bestanden die ik gebruik (>80 MB tot ongeveer 190MB) niet kan handelen
De oplossing zou zijn om op een krachtig stand-allone werkstation te werken. Dat ga ik dus uitproberen.

Stel de draaitabellen eens in dat ze hun gegevens niet opslaan, dat scheelt enorm in de grootte. Gebruik daarnaast het bestandsformat xlsb, dat scheelt nog eens 40%.

Mmmm, Bedankt hoor, dat scheelt inderdaad enorm. Bij mijn testbestand van 9 naar 3 MB.
Ik ga het ook proberen met de grote bestanden.
Dank je wel!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan