• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan beveiligen; wel opslaan als

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inekebeu

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Goedenavond allen,

Ik wil mijn basisbestanden beveiligen tegen opslaan; de mensen moeten dus echt kiezen voor opslaan als.
Nu heb ik vanuit de diverse forumvragen het volgende bij elkaar gegraaid.

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
If Range("A50000") = "" Then Cancel = True
MsgBox "u mag niet opslaan, gebruik opslaan als"

End Sub

Met bovenstaande kun je echter ook niet 'opslaan als'. Kan iemand mij hiermee helpen.

Bij voorbaat dank.

Ineke

Hier is alvast wat code. Het is nog niet perfect, maar wel een grote stap in de goede richting.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    Cancel = Not SaveAsUI
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Cancel = Not ThisWorkbook.Saved
End Sub

Wigi

Standaard functionaliteit Excel

Ineke,

Je kunt ook de standaard functionaliteit van Excel gebruiken. Ga naar Options via Tools en selecteer map Security. Daarin vind je de mogelijk Read-Only. Gebruikers die het bestand open krijgen dan een scherm te zien waarin ze het bestand met een password kunnen open om wijzigingen door te voeren. Of als Read-only op te starten. Zodra dit laatste gekozen wordt kunnen ze het bestand alleen saven onder een andere naam of op een andere locatie.

Paul.

Goed gezien Paul. Is veel beter dan mijn oplossing.

Wigi en Paul, hartelijk dank. Ga morgen gelijk al mijn basisbestanden beveiligen.

mvg
Ineke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan