Lisette123
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 26 jun 2018
- Berichten
- 3
Goedemiddag,
Ik heb een document gemaakt t.b.v. het vervaardigen van offertes.
In dit bestand zijn allerlei formules verwerkt zodat de tarieven uit de contracten met diverse klanten automatisch ingevuld worden etc.
Nu wil ik dat de spreadsheet die ik gemaakt heb als standaard gebruikt kan gaan worden en dat de gebruikers (mensen met weinig excel ervaring) zodra ze alles ingevoerd hebben, door middel van 1 druk op de knop (forumulierbesturingselement of ActiveX besturingselement?) de offerte op kunnen slaan.
Is het mogelijk dat het 2 keer wordt opgeslagen? 1 x als PDF en 1 x als excel bestand, voor het geval dat er toch nog iets aan de offerte gewijzigd moet worden?
Ook ben ik benieuwd of het mogelijk is dat dit dan direct in de juiste map(pen) opgeslagen kan worden? Vervolgens zou ik ook graag willen weten of het mogelijk is dat de bestandsnaam van de offerte die opgeslagen wordt dan samengesteld wordt uit het offertenummer, het onderwerp en het bedrijf waar de offerte aan gericht is (en eventueel ook de gebruiker?). Deze gegevens staan respectievelijk in cellen C12, C14, B5 en C13.
In mijn spreadsheet staan meerdere tabbladen. Het opgeslagen bestand zou dan slechts uit 1 tabblad moeten bestaan, met dezelfde opmaak en alleen de waarden, dus niet meer de formules. Het basisbestand zal ik beveiligen. Nadat men klaar is met bewerken en een offerte opslaat, zou ik graag willen dat het basisbestand doornummert en weer helemaal leeg is, zodat de volgende gelijk aan de slag kan en ook het juiste nummer offertenummer heeft.
Allereerst heb ik al allerlei berichten gelezen over het doornummeren van een document, maar kom ik er niet helemaal uit. Ik ben helaas niet thuis in VBA.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Als dit allemaal al zou kunnen, ben ik benieuwd of het dan problemen zou geven als er een keer 2 gebruikers tegelijk een offerte aan willen maken?
Ik hoop dat het duidelijk is en dat ik niet teveel vraag
Ik heb een document gemaakt t.b.v. het vervaardigen van offertes.
In dit bestand zijn allerlei formules verwerkt zodat de tarieven uit de contracten met diverse klanten automatisch ingevuld worden etc.
Nu wil ik dat de spreadsheet die ik gemaakt heb als standaard gebruikt kan gaan worden en dat de gebruikers (mensen met weinig excel ervaring) zodra ze alles ingevoerd hebben, door middel van 1 druk op de knop (forumulierbesturingselement of ActiveX besturingselement?) de offerte op kunnen slaan.
Is het mogelijk dat het 2 keer wordt opgeslagen? 1 x als PDF en 1 x als excel bestand, voor het geval dat er toch nog iets aan de offerte gewijzigd moet worden?
Ook ben ik benieuwd of het mogelijk is dat dit dan direct in de juiste map(pen) opgeslagen kan worden? Vervolgens zou ik ook graag willen weten of het mogelijk is dat de bestandsnaam van de offerte die opgeslagen wordt dan samengesteld wordt uit het offertenummer, het onderwerp en het bedrijf waar de offerte aan gericht is (en eventueel ook de gebruiker?). Deze gegevens staan respectievelijk in cellen C12, C14, B5 en C13.
In mijn spreadsheet staan meerdere tabbladen. Het opgeslagen bestand zou dan slechts uit 1 tabblad moeten bestaan, met dezelfde opmaak en alleen de waarden, dus niet meer de formules. Het basisbestand zal ik beveiligen. Nadat men klaar is met bewerken en een offerte opslaat, zou ik graag willen dat het basisbestand doornummert en weer helemaal leeg is, zodat de volgende gelijk aan de slag kan en ook het juiste nummer offertenummer heeft.
Allereerst heb ik al allerlei berichten gelezen over het doornummeren van een document, maar kom ik er niet helemaal uit. Ik ben helaas niet thuis in VBA.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Als dit allemaal al zou kunnen, ben ik benieuwd of het dan problemen zou geven als er een keer 2 gebruikers tegelijk een offerte aan willen maken?
Ik hoop dat het duidelijk is en dat ik niet teveel vraag