Opslaan email's en adresboek in andere map.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,

Ik wil graag de email's die ik ontvang in een andere map opslaan, zodat als er wat gebeurd ik altijd daarover kan beschikken en terug kan zetten.
Ook wil ik graag mijn adresboek daarin kwijt in een sub map.

Ik kan het namelijk niet vinden waar het momenteel wordt opgeslagen en ook niet waar je die map kan veranderen in een keuze van opslaan zoals bij Outlook Expres in XP.

Heeft iemand een idee?

Hoi,
ga in WLM naar extra>opties>geavanceerd>onderhoud>archiefmap
LiveMailArchief.jpg daar staat de locatie van je berichten en kun je de locatie veranderen.
Dubbelklik op contactpersonen>bestand>exporteren als .VCF of .CSV-bestand naar de map die je wil. (WLM gebruikt geen WAB-file dus je kunt je adresboek (contactpersonenen) niet ergens anders zetten dat kon voorheen ook niet trouwens) Je kunt wel al je documenten verplaatsen DocsVerplaatsen.JPG incl. je LiveMailData naar een andere partitie e/o schijf daar zitten alle gegevens in,ook de gegevens van je contactpersonenen(versleuteld).
Wat je ook kunt, is een simpel backuptooltje gebruiken zoals Simple Backup Tool
SimpleBackupTool.JPG
Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie,

Maar ik kan in mijn WLM 2011 geen Extra>opties enz vinden.

Ik denk dat ik in mijn vraag bovenaan niet duidelijk ben geweest.
Ik had daar moeten vermelden Window's Live Mail 2011 waar het om gaat en waar
ik alles in een andere map wil hebben zoals vermeld in mijn vraag.

Het gaat dus niet om Window's live Massenger.

Gevonden.

Linksboven blauwe vlakje>Opties>Mail>Geavenceert>Onderhoud>Archiefmap

Nieuwe Tab
Wijzigen en kies hier de nieuwe lokatie.

Ik vindt het alleen raar dat je het alleen maar kan veranderen voor je emails.
Voor je adresboek (contactpersonen) kan ik geen optie vinden om die in een andere map op te slaan.

Heb jij een idee?

Hoi,
de contactpersonen van Windows Live Mail staan niet meer op de pc opgeslagen maar op de servers van Microsoft.Dit omdat ze dan vanaf iedere pc beschikbaar zijn als je inlogt op verschillende onderdelen van Windows Live Essentials lees dit even.Je kunt ze wel back-uppen/exporteren zoals ik eerder aangaf als .csv of .txt bestand.

Jammer dat je dan iedere keer een backup moet maken.
Ik had gehoopt dat net als in XP met outlook express het vanzelf ging.

Bedankt voor de hulp. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan