Opslaan en updaten.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Thee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Thee

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
73
Ik wil in Excel, één sheet opslaan in een apart bestand, en daarna (eventueel) de opgeslagen sheet kunnen verversen met nieuwe gegevens.
Heeft iemand hier een simpele oplossing voor? (ingewikkeld mag eigenlijk ook wel)

Alvast bedankt.
 
Kun je niet gewoon de sheet selecteren, kopieren en plakken in een nieuw excel-bestand? Of stel ik mij het probleem te simpel voor?

Beowulf :thumb:
 
Tja, eigenlijk wel, ik wilde dus een sheet in een ander document opslaan, zonder deze te openen, en telkens kunnen overschrijven, zonder popvensters zoals "weet U het zeker" en dergelijke.

Maar ik heb het zo opgelost,
Ik kijk eerst of het document bestaat. Zo ja, dan verwijder ik deze en sla vervolgens het nieuwe document onder de zelfde naam op.

Ik dacht dat dit wellicht minder omslachtig kon met een of andere update-functie. Maar dan zal je het document, waar je naar toe schrijft eerst moeten openen, en dat wil ik niet.

Groetjes.
 
Dim appXl As Object

Set appXl = CreateObject("Excel.Application")
appXl.Workbooks.Open ("C:\Temp\Book1.xls")

appXl.Visible = False


appXl.Range("A2").Select
appXl.Selection.EntireRow.Insert



appXl.Cells(2, 1) = "Hallo"
appXl.Cells(2, 2) = "Jansen"
appXl.ActiveWorkbook.Save
appXl.ActiveWorkbook.Close
appXl.Application.Quit

Set appXl = Nothing
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan