• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan Excel-document zonder VBA-code en Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

rainbowtime

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2008
Goededag,
Ik heb een Excel-bestand wat ingevuld is met behulp van een Userform en VBA. Dit bestand is een inkoopopdracht en moet als bijlage per e-mail naar de leverancier gezonden worden. Ik wil dat deze het netjes opgemaakte bericht krijgt te zien zonder dat hij bij het openen gestoord wordt door opmerkingen als Macro's inschakelen of het userform scherm.
Kortom: hoe kan ik alleen het bestand opslaan?

Met een pdf writer een pdf van het blad maken en dan mailen lijkt mij de mooiste oplossing.
Eventueel een samenvoeg document naar Word voor geautomatiseerd verwerking en opmaak.
mvg leo

Bedankt voor je reactie, maar dit is allemaal extra werk. De opmaak van het document is het probleem niet, alleen wil ik een document zonder VBA en Userform opslaan en mailen.

Heeft er nog iemand een idee?

Hoi

Je kan tabbladen kopiëren als vaste waarden naar een ander bestand, en dat mailen. Zie bvb

http://www.rondebruin.nl/mail/folder1/mail2.htm

en scroll naar beneden tot aan:

' 'Change all cells in the worksheet to values if you want
' With Destwb.Sheets(1).UsedRange
' .Cells.Copy
' .Cells.PasteSpecial xlPasteValues
' .Cells(1).Select
' End With
' Application.CutCopyMode = False

Hopelijk is dit wat je bedoelt?

Wigi

Status