exceldummy100
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 13 jan 2016
- Berichten
- 4
Beste,
ik heb helemaal geen verstand van programmeren, maar heden sla ik mijn facturen via excel op in de map 'Facturen' via onderstaande VBA (wat trouwens prima werkt
. Hierna wordt dadelijk een nieuw leeg factuur aangemaakt, worden dadelijk de variabele velden gewist en het factuurnummer aangepast (+1).
Nu zou ik graag deze facturen ipv in .xls op te slaan, deze dadelijk in PDF opslaan.
Alle tips en suggesties welkom aangezien ik een volledige leek ben. Heb al wel zelf hier en daar geprobeerd met formules te copy&pasten, doch zonder succes
Ik werk trouwens op MAC
Sub VolgFact()
Range("g4").Value = Range("g4").Value + 1
Range("g8,g10,g11,b20,a22,b23,b24,c22,g12").ClearContents
Range("g2").Value = Date
End Sub
Public Sub OpslBestand()
Dim NieuwFact As Variant
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "\Users\Desktop\Facturen\" & Range("G4").Value & ".xls"
ActiveWorkbook.SaveAs Range("G4")
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub
alvast hartelijk bedankt!! :thumb:
ik heb helemaal geen verstand van programmeren, maar heden sla ik mijn facturen via excel op in de map 'Facturen' via onderstaande VBA (wat trouwens prima werkt
Nu zou ik graag deze facturen ipv in .xls op te slaan, deze dadelijk in PDF opslaan.
Alle tips en suggesties welkom aangezien ik een volledige leek ben. Heb al wel zelf hier en daar geprobeerd met formules te copy&pasten, doch zonder succes
Ik werk trouwens op MAC
Sub VolgFact()
Range("g4").Value = Range("g4").Value + 1
Range("g8,g10,g11,b20,a22,b23,b24,c22,g12").ClearContents
Range("g2").Value = Date
End Sub
Public Sub OpslBestand()
Dim NieuwFact As Variant
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "\Users\Desktop\Facturen\" & Range("G4").Value & ".xls"
ActiveWorkbook.SaveAs Range("G4")
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub
alvast hartelijk bedankt!! :thumb: