• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan foutgevoelig

Status
Niet open voor verdere reacties.
vraag waarom sla je hem op als xlmx? ipv xlsx?

En met de code die je nu gaf sluit die de resource planning en opent die een lege dagplanning van hetgeen wat ik in de userform typ
 
Goedemorgen,

Was gister even afwezig...
een foutje is al gauw gemaakt :p

Heb je al een geschikte oplossing gevonden?
 
Ook goedemorgen,

Deze schijnt het te doen (hier toch)

PS: Wel wat namen aanpassen in de SaveAs code
 
Cobbe,

Ik denk dat ik iets fout doe bij het invullen van de SaveAs code

Deze is van jou
Code:
.SaveAs Filename:="C:\Testmap\" & StrFilename
  '  .SaveAs "I:\expeditie Holland\Dagplanning\Personeelsplanning\Dagproductie\Expeditie\Dagplanning " & Format(Date, "yyyy-mm-dd") & ".xlsx", 51
     .Close

Ik maakte daarvan dit maar kreeg foutcodes,
Code:
 .SaveAs Filename:="H:\Stage\Resource Planning\Macro bestand\Test met bestand\" & strFileName
  '  .SaveAs "H:\Stage\Resource Planning\Macro bestand\Dagproductie test\Dagplanning " & Format(Date, "yyyy-mm-dd") & ".xlsx", 51

Ik had die C schijf al aangepast maar ik wil weten wat die precies doet (bovenste gedeelte van de code)?
 
Met welke Excel-versie werk je eigenlijk, want hier werkt dat gewoon?
 
Code:
.SaveAs "H:\expeditie Holland\Dagplanning\Personeelsplanning\Dagproductie\Expeditie\Dagplanning " & StrFilename, 51

Test maar eens anders misschien die 51 weglaten.
Ik doe dit ook met 2016 en ook met 2007 geen probleem.
.SaveAs Filename:="C:\Testmap" & StrFilename

Dat is de testmap waarin ik het opslaan test, ik kan natuurlijk niet jouw Directory gebruiken om het te testen.
 
Nee dit is het niet

laten we even een stapje terug gaan want volgens mij blijven we op hetzelfde stukje ronddraaien :confused:
als ik op exporteren druk moet hij het tabblad opslaan op een andere locatie alszijnde dagplanning + datum B1
daarna wordt de content in B1 en C8 t/m L59 automatisch gewist

Als resultaat hebben we dan als het goed is een lege dagplanning expeditie (in de resource planning) en een geëporteerde dagplanning van hetgeen wat we zojuist hebben geëxporteerd. De geëxporteerde dagplanning hoeft niet meer geopend te worden nadat het geëxporteerd is.

Ik hoop dat we er nu uit gaan komen anders blijven we gewoon proberen (tenminste als jij het niet erg vindt :p)
 
Deze dan als laatste poging:
Code:
Sub Kopie_Dagplanning_Expeditie()
With Application
 .DisplayAlerts = False
   With Sheets("Dagplanning Expeditie")
         .Copy
         .Range("C8:L59").ClearContents
  End With
  StrFilename = "Dagplanning_" & Format(Sheets("Dagplanning Expeditie").Cells(1, 2), "yyyy-mm-dd") & ".xlsx"
  With ActiveWorkbook
     .SaveAs Filename:="C:\Testmap\" & StrFilename
  '  .SaveAs "I:\expeditie Holland\Dagplanning\Personeelsplanning\Dagproductie\Expeditie\Dagplanning " & Format(Date, "yyyy-mm-dd") & ".xlsx", 51
     .Close
  End With
 .DisplayAlerts = True
End With
With ActiveWorkbook
    .Save
    .Close
End With
End Sub

Dagplanning wordt opgeslagen als 'Dagplanner & datum uit B1
Resourseplanning -tab Daplanner - wordt leeggemaakt en opgeslagen
Resourceplanning wordt afgesloten

Als je nu Resourceplanningopent is het tab tab expeditie leeg en kan je weer uren invullen.
 
Het is lastig om rustig te blijven... bij jou lukt het maar ik krijg steeds bij dit stukje code een foutcode
Deze is van jou:
Code:
.SaveAs Filename:="C:\Testmap\" & StrFilename
  '  .SaveAs "I:\expeditie Holland\Dagplanning\Personeelsplanning\Dagproductie\Expeditie\Dagplanning " & Format(Date, "yyyy-mm-dd") & ".xlsx", 51

Maak ik van:
Code:
[COLOR="#FF0000"].SaveAs Filename:="H:\Stage\Resource planning\Macro bestand\Test met bestand\" & strFileName[/COLOR]
  '  .SaveAs "H:\Stage\Resource planning\Macro bestand\Dagproductie test\Dagplanning " & Format(Date, "yyyy-mm-dd") & ".xlsx", 51

Foutcode geeft aan dat de SaveAs niet goed is
 
Cobbe het probleem voor het opslaan heb ik gevonden.

ik gebruik nu deze code:
Code:
Sub Kopie_Dagplanning_Expeditie()
Application.DisplayAlerts = False
c00 = "H:\Stage\Expeditie\Resource Planning\Macro bestand\Dagproductie test\"
    Sheets("Dagplanning Expeditie").Copy
    ActiveWorkbook.SaveAs c00 & "Dagplanning " & Format([b1], "yyyy-mm-dd") & ".xlsx", 51
    ActiveWindow.Close
    Application.DisplayAlerts = True
    Range("B1").ClearContents
End Sub

Ik wil alleen dat die nog de content in C8 t/m O59 ook kan wissen
 
Die stond er toch al in:
Code:
  With Sheets("Dagplanning Expeditie")
          .Range("C8:L59").ClearContents
  End With
 
Ja klopt maar ik heb nu een code van een eerdere opslag methode gebruikt. moet ik jouw stukje #73 achter de code die ik in #72 plaatste plakken?
 
Geprobeerd en gelukt :)

Ik zet hem als opgelost mocht de planner tegen problemen aan gaan lopen dan open ik de vraag weer...

Voor nu hartelijk dank allen voor de hulp, met name Cobbe :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan