opslaan geschiedenislinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hoi, ik wil graag de links die in mijn geschiedenis staan, opslaan.
Is daar een vlotte en makkelijke mogelijkheid voor of moet ik alle links naar de favorieten slepen en dan nog es opslaan?

Ik wil ze graag opslaan wegens een frisse installatie van mn pctje

Als ik ervan uit mag gaan dat je XP gebruikt (misschien klopt het ook voor Vista, maar dat weet ik niet).

Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings"
Kopieer de map Geschiedenis naar een memory-stick of ander backup medium.

Plaats het na herinstallatie weer op dezelfde plaats terug. Start daarna Internet Explorer.

Tijs.

Zijn ze (de geschiedenislinks) dan via de USB stick weer aanklikbaar?

Zijn ze (de geschiedenislinks) dan via de USB stick weer aanklikbaar?

Nee, dat kan niet.
Wat je met het de gekopieerde map moet doen is het volgende (zodra XP opnieuw geïnstalleerd):
1. Log eerst in als je 'gewone' gebruiker. Er wordt dan een zgn. gebruikersprofiel gemaakt met ook de map Geschiedenis daarin.
2. Log je 'gewone' gebruiker uit, en log daarna in als een andere gebruiker met administrator-rechten (of gebruik Veilige modus, waarbij je automatisch als administrator bent ingelogd).
3. Ga naar C:\Documents and Settings\[je 'gewone' gebruikersnaam']\Local Settings
4. Kopier de map Geschiedenis over de reeds aanwezige heen.

Kleine uitleg: De map Geschiedenis is geen gewone map, en is niet te overschrijven als je bent ingelogd (de map is 'in gebruik'). Daarom moet je eerst als een andere gebruiker inloggen, en dan overschrijven.

Succes,

Tijs.

Het is me duidelijk, dankjewel, en voor zover het kon is het me gelukt.

Super bedankt allemaal !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan