Opslaan in en verlaten van formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dlvdberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb een formulier gemaakt in access met daarin de standaard knop Formulier sluiten.

Wanneer er op de knop Formulier sluiten wordt gedrukt
slaat access automatisch alle wijzigingen in de records op en sluit het formulier.
Nu wil ik dat er (wanneer de wijzigingen nog niet zijn opgeslagen) een popup ver schijnt met wilt u de wijzigingen opslaan? Zoals dat in de meeste (windows) applicaties gebeurt wanneer men het programma afsluit. Op deze manier heeft de gebruiker de keuze of hij de wijzigingen wil opslaan. Klikt hij/zij op nee dan wordt het formulier afgesloten en gebeurt er verder niets, klikt hij/zij op ja dan worden de wijzigingen opgeslagen en het formulier afgesloten.
Hoe kan ik dit soort popup schermen genereren.
Heeft iemand hier een voorbeeld van of kan iemand mij hier een paar nuttige tips over geven?

Groeten Dennis.

Als je het onClick event van de knop gebruikt en daar de volgende check inzet krijg je het gewenste resultaat:

Code:
Dim lngResult As Long
    If Me.Dirty Then
        lngResult = MsgBox("Opslaan?", vbYesNo, "Opslaan?")
        If lngResult = vbNo Then
            Me.Undo
        End If
    End If
    DoCmd.Close acForm, Me.Name

Denk er echter wel bij na dat als je het formulier sluit via het kruisje dat deze code dan niet wordt uitgevoerd. Mischien handiger om het onClose event van het formulier te gebruiken en bovenstaande code daarin aan te roepen. De knop kan dan eventueel de onderste regel van de code uitvoeren waarmee weer het onclose event wordt afgevuurd.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan