• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan in PDF en Excel - Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark1987vw

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Berichten
96
Goedemiddag,

Nu heb ik nog 1 vraag waar ik niet uitkom weten ze dat hier wel.

De vorige keer is mij verteld hoe het excel bestand opgeslagen moet worden. Nu wil ik dat die ook wordt opgeslagen als PDF, als het kan in de zelfde macro.
Nu heb ik wel eea gevonden en een beetje aangepast maar hij blijft een foutmelding geven. Waarschijnlijk iets heel logisch maar ik kom er niet

Code:
Sub OpslaanAls()

'OPSLAAN EXCEL

Pad = "Y:\Administratie\Kassa\Restaurant\Kassastaten\"
Doc = Range("A1").Value & " " & Range("C1").Value & "-" & Range("D1").Value & ".xlsm"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Pad & Doc

'OPSLAAN PDF

PADPDF = "Y:\Administratie\Kassa\Restaurant\Kassastaten\PDF\"
DOCPDF = ActiveSheet.Range("A1").Value & " " & ActiveSheet.Range("C1").Value & "-" & ActiveSheet.Range("D1").Value & ".PDF"
[B]ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=PADPDF & DOCPDF & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True[/B]

MsgBox prompt:="De kassastaat is opgeslagen! " & vbNewLine & "PDF: " & DOCPDF & ".PDF" & vbNewLine & "EXCEL: " & Doc & ".xlsm"

End Sub

Daarbij wil ik ook dat die de gehele sheet opslaat.
Bij de dik gedrukte zin geeft die de foutmelding maar ik kan niet vinden op internet hoe het dan wel moet. Ik dacht misschien moet ik de twee scheiden ofzo maar ik kom er niet uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt alvast!
 
probleem is al er al een blad bestaat met die naam volgens mij
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan