• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan knop???

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinastro

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Geachte,

Ik wil graag een opslaan knop maken in een excel bestand. Heb veel zelf gevonden op het forum, maar het lukt steeds niet. Misschien dat iemand mij kan helpen.

De werkorder cel h10 komt de naam van klanten te staan. Die wil ik opgeslagen heben in map. Zodat ik werkorders kan terug zoeken. En hoe kan ik een voorbeeld mee zenden??

Alvast bedankt.........
Bekijk bijlage Werkorder.xlsx

Ps dit is maar een deel van de tab bladen, als je het open maakt krijg je een fout. Maar dat is goed goed zo want als ik alle tab bladen mee zond was het bestand te groot

Laatst bewerkt:
Geachte,

Ik wil graag een opslaan knop maken in een excel bestand. Heb veel zelf gevonden op het forum, maar het lukt steeds niet. Misschien dat iemand mij kan helpen.

De werkorder cel h10 komt de naam van klanten te staan. Die wil ik opgeslagen heben in map. Zodat ik werkorders kan terug zoeken. En hoe kan ik een voorbeeld mee zenden??

Alvast bedankt.........
Bekijk bijlage 82373

Ps dit is maar een deel van de tab bladen, als je het open maakt krijg je een fout. Maar dat is goed goed zo want als ik alle tab bladen mee zond was het bestand te groot

Je kunt toch gewoon op de Office knop klikken, dan kiezen voor "Opslaan"?
Of wil je gewoon leren om te werken met macro's?

Je kunt toch gewoon op de Office knop klikken, dan kiezen voor "Opslaan"?
Of wil je gewoon leren om te werken met macro's?

Ja ik wil wat beter overweg kunnen om gaan met Marco's. Naast dat wil ik graag als op de knop opslaan klikt. Dat het formulier opgeslagen wordt in een map het liefst met de de naam wat komt te staan in cel H10. En wat ik ook graag zou willen is dat opdrachtnummer door telt. IUk hgoor het graag wat ik moet doen

bedankt tot zo ver

Op het forum zijn al meerdere factuur opmaakjes langsgekomen met "opslaan met inhoud van celnaam " enz. . Waar wil je opslaan in een aparte directorie , submap . Het is al laat en mijn bedje wacht > zoek eens via de zoek functie > facturen > opslaan als typ deze keywords en je zal wel wat tegen komen .
suc6 ermee

Hier kan je mee starten
Code:
Sub Werkorder_bewaren()
Sheets("Blad1").Copy
With ActiveWorkbook
    With .Sheets(1).UsedRange
        .Value = .Value
    End With
     .SaveAs "D:\Mijn documenten\Werkorders\" & [H10].Value & ".xlsx"
    .Close
End With
End Sub

Op het forum zijn al meerdere factuur opmaakjes langsgekomen met "opslaan met inhoud van celnaam " enz. . Waar wil je opslaan in een aparte directorie , submap . Het is al laat en mijn bedje wacht > zoek eens via de zoek functie > facturen > opslaan als typ deze keywords en je zal wel wat tegen komen .
suc6 ermee

Ga zoeken of ik er aan uit kan komen, ben al een tijd aan het zoeken nog niet echt gevonden wat ik zoek....:D

Laatst bewerkt:
Wat lukt er precies niet?
Klopt het pad wel waar je het bestand wilt opslaan?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wat mij maar steeds niet wilt lukken zijn de volgende punten
1) Zou graag willen dat het factuurnummer oploopt.
2) Een werkende knop voor opslaan( dat het wordt opgeslagen in C:autopunt map)
3) En een knop te maken dat ik een leeg factuurblad krijgt.
4) En manier dat ik een klanten bestand met een soort dropdownbox in één keer alle regels in gevuld krijgt.

Als iemand daar verstand van heeft graag, ik ben niet z'n ster in VBA en Marco's etc. Was al blij dat het lukte met automatische btw etc.

MVG Vincent

Ik heb het bestand aangepast en daarbij de volgende antwoorden op je punten:

1.
Deze heb ik nog niet aangepast omdat mij nog het volgende niet duidelijk is hoe de telling loopt. Wellicht is de factuurnummer opgebouwd uit een aantal componenten (datum, initialen van klant, etc)

2.
Ik heb de code van WarmBakkertje toegevoegd een aangepast. Je moet even kijken of het bestand goed wordt weggeschreven.

3. Op het werkblad zit een knop om het werkblad leeg te maken. De gegevens van de auto, klant en factuuroverzicht (aantal, omschrijving, bedrag) verdwijnen.

4.
In cel H10 zit een gegevensvalidatie. Deze geeft een lijstje van de namen van de klanten van het werkblad Klanten. Kies men voor een klant dan verschijnt automatisch de gegevens van de klant.
Het klantenoverzicht kan uitgebreid worden zonder dat de formule hoeft te worden aangepast.

Ik heb de layout ook een klein beetje aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik heb het bestand aangepast en daarbij de volgende antwoorden op je punten:

1.
Deze heb ik nog niet aangepast omdat mij nog het volgende niet duidelijk is hoe de telling loopt. Wellicht is de factuurnummer opgebouwd uit een aantal componenten (datum, initialen van klant, etc)

2.
Ik heb de code van WarmBakkertje toegevoegd een aangepast. Je moet even kijken of het bestand goed wordt weggeschreven.

3. Op het werkblad zit een knop om het werkblad leeg te maken. De gegevens van de auto, klant en factuuroverzicht (aantal, omschrijving, bedrag) verdwijnen.

4.
In cel H10 zit een gegevensvalidatie. Deze geeft een lijstje van de namen van de klanten van het werkblad Klanten. Kies men voor een klant dan verschijnt automatisch de gegevens van de klant.
Het klantenoverzicht kan uitgebreid worden zonder dat de formule hoeft te worden aangepast.

Ik heb de layout ook een klein beetje aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank dank dank ik ga eens kijken hoe het werk, super dat je er tijd voor wilden nemen. Als je tijd misschien over hebt kan je nog iets doen met de opslaan knop. Die werk alleen nog niet hahaha nogmaals bedankt tot zo ver

groetjes Vincent

Laatst bewerkt:
Als je tijd misschien over hebt kan je nog iets doen met de opslaan knop. Die werk alleen nog niet hahaha nogmaals bedankt tot zo ver

groetjes Vincent

Beste vinastro , ga met de muis op de knop staan doe een rechtermuisklik wijs de macro toe , sla bestandje op , heropen het en kijk of de knop gekoppeld is .

Beste vinastro , ga met de muis op de knop staan doe een rechtermuisklik wijs de macro toe , sla bestandje op , heropen het en kijk of de knop gekoppeld is .

Bedankt voor de tip nu nog in de juiste bestands map komen en dan ben ik helemaal gelukkig bedankt tot zo ver allemaal

Groetjes Vincent

Bedankt voor de tip nu nog in de juiste bestands map komen en dan ben ik helemaal gelukkig bedankt tot zo ver allemaal

Groetjes Vincent

Daar kunnen wij weinig bij helpen in welke map jij dat wil opslaan , je moet dan wel de macro terug aanpassen .In welke dir. ( drive ) C:\eventueel sub map \.........

Daar kunnen wij weinig bij helpen in welke map jij dat wil opslaan , je moet dan wel de macro terug aanpassen .In welke dir. ( drive ) C:\eventueel sub map \.........

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik op mijn werk met office 2003 werk. En thuis met 2007 werkt. Krijg het op mijn werk niet open iemand een idee?/
Groeten Vincent

Ik kan testen in excel 2003 / 2007 en 2010 ;) wat krijg je niet open ?

Open je bestand in 2007 en sla het dan op in 97-2003 formaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan