'Opslaan' melding in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

twistedmind

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
hallo,

ik gebruikt eerst dreamweaver 8 en nu MX (zal niet veel verschil in zitte)

maja
als ik een afbeelding in mijn pagina toe voegde met dw8 dan kreeg ik een melding om hem op teslaan

n gebruik ik mx en ik wil een afbeelding toe voegen. en vervolgens krijg ik GEEN melding

nu druk ik op f12 zie gewoon all plaatjes en dergelijke
en upload ik mijn pagina

en hij weer geeft ze niet
(het zij .jpg plaatjes
en ik werk in totaal met 4 frames top, main, left, richt)

en wederom weer bedankt alvast :)

Dat komt omdat Dreamweaver MX de plaatjes automatisch in een map kopieert binnen de gedefinieerde site waar het htm bestand aan toe behoort, of in de file list die op dat moment in dreamweaver weergegeven wordt.

Greetz : Jer:cool:en.

Titel "Wederom vraagje" aangepast in " 'Opslaan' melding in Dreamweaver"

Dat komt omdat Dreamweaver MX de plaatjes automatisch in een map kopieert binnen de gedefinieerde site waar het htm bestand aan toe behoort, of in de file list die op dat moment in dreamweaver weergegeven wordt.

maar hoe kan ik de plaatjes van me site wel tezien krijgen dan ??

Bedoel je online?
Of kan je ze op je pc ook niet zien in de preview?
Wat is de link van je site? Misschien dat we je dna beter kunnen helpen als we ook kunnen kijken.

In je bron van je document staat het volgende voor het vinden van de afbeeldingen :
../My%20Pictures/site%20foto%27s/idfdesign1ue6.jpg

Dit wil zeggen dat de pagina de afbeelding zoekt in een map "site%20foto%27s" die op zijn beurt in de map "My%20Pictures" staat, die weer op zijn beurt een map hoger dan waar de htm-file staat, dus in de hoofdmap van xs4all.

Het volledige pad zou er dus als volgt uitzien : "http://www.xs4all.nl/My%20Pictures/site%20foto%27s/idfdesign1ue6.jpg"

Waarschijnlijk heb je de afbeeldingen ofwel niet online gezet, ofwel in een andere map, waardoor je het volgende
../My%20Pictures/site%20foto%27s/idfdesign1ue6.jpg

moet veranderen in :

mapmetafbeelding/idfdesign1ue6.jpg

of als de afbeelding in dezelfde map staat als je htm-document, moet het veranderen in :

idfdesign1ue6.jpg

Dit moet je voor elke afbeelding doen die op je site weergegeven wordt, met respectievelijk elk hun eigen naam.

Mocht je nog vragen hebben, of iets niet begrijpen, dan hoor ik het wel en antwoord ik vanavond als nog niemand anders zou geholpen hebben.

Laatst bewerkt:
ja ik zie het
moest gewoon de directory wijzigen maar hij is gelukt
ik zit alweetr met een andere vraag dus ik open maar weer een topic :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan