• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan met datum en nieuw document inhoud van cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter sonp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sonp

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
vraag 1
Deze vraag is al gedeeltelijk beantwoord maar ik zou er graag het volgende nog bij willen.
Ik wil dus een document opslaan met de actuele datum maar ook de actuele tijd ! wat moet er dan nog bij het onderstaande command?

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Format(Date, "dd-mm-yy")

vraag 2: Ik heb een document waarin aan het einde van de dag een aantal cijfers van de eindvoorraad staan wat de volgende dag weer het begin is van de begin voorraad. Deze begin voorraad moet dus in een nieuw document beginnen. Hoe kan ik het beste deze cellen met een commando in naar een nieuw bestand exporteren?

voorbeeld: in cel A10 van het bestand 14-06-2006.xls staat het getal 2000, nu wil ik dat het via een macro wordt geexporteer naar een nieuw bestand 14-06-2006 cel A1

alvst bedankt voor de snelle hulp

Vraag 1 Pas het format aan ;

Date wordt Now() of NU() Het format wordt "dd-mm-yy uu:mm"

Vraag tweee:

Staan die getallen altijd in rij 10 of veranderd dat. Het mooiste zou zijn als je een voorbeeldbestandje meezend. (even zippen)

Laatst bewerkt:
ze staan altijd in de zelfde cellen, ik zal kijken of het me lukt een zip bestandje mee te sturen.

Hallo,
Wat doe ik verkeerd want onderstaande werkt niet.
alvast bedankt

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Format(NU(), "dd-mm-yy uu:mm")

Probeer dit eens :

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= "C:\...\" & Format(Now,"mmddyyhhmmss") & ".xls"

wel het path aanpassen waar het opgeslagen moet worden?

of met de bestandsnaam erbij :

With Activeworkbook
.SaveAs .Filename & "-" & Format(Now,"dd-mmm-yyyy-hh-mm-ss")
End With

of dit van Ron de Bruin

Sub test()
Dim strdate As String
strdate = Format(Now, "dd-mm-yy h-mm-ss")
With ActiveWorkbook
.SaveAs "C:\" & strdate & ".xls"
End With
End Sub

Pierre

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan