• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslaan met datum van vandaag +extra tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weedz

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo Ik stel hier een simpele vraag maar in de zoek functie kwam ik iets tegen waar ik al wel wat mee kon, kon het jammer genoeg niet zelf uitbreiden.....

ik wil dus een macro waarbij ik het bestand opsla in de zelfde map als waar het orgineel staat maar dat het opslaat met de naam : tekst 09-28-08

in een andere thread/topic ston al hoe je dit kon doen door een cel in de macro op te nemen maar krijg de tekst er niet achter en hij slaat het niet op in de voor mij gewenste map.

alvast bedankt

Beste Weedz ;)

Zie bestandje, bij test zet je 2 spaties ervoor, voor wat afstand te bewaren tussen datum en tekst.
Het pad moet je nog aanpassen voor op te slaan.

Echter hij verwijderd het oude bestand niet !
Misschien goed, dan kan je nog altijd terug vallen naar het vorige bestand in geval van ...

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

danny werkt perfect met de cellen.....

kan ik nu ook een gedeelte wat anders in de cellen staat in normale tekst toevoegen.. Bv tekst dat dit niet meer in een cel hoeft te staan?

maar hier ben ik al erg blij mee

dankje wel !!

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\DANNY\Desktop\" & Range("A3").Value & Format(Date, "dd/mm/yyyy")

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\DANNY\Desktop\" & Range("A3").Value & Format(Date, "dd/mm/yyyy")

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\DANNY\Desktop\" & Range("A3").Value & Format("test")

als ik date verander in test kan dat ook op bovenstaande manier?

en tweede upload ( ik had ( heb ) vandaag problemen met mijn mobile ineternet )
Code:
Sub tst()

ThisWorkbook.SaveAs "C:\Users\Daniël\Documents\opdatum" & " " & "test" & " " & Format(Date, "dd-mm-yy") & ".xls"

End Sub           [COLOR="SeaGreen"]' Pas hierboven aan volgens jouw gegevens Map / dir /sub dir enz.(& " " & "test" & " " &)
                  ' dit gedeelte tussen de ( ) geeft je de tekst > ( test ) en de spatie weer
                  ' dit heeft de huidige datum terug > Format(Date, "dd-mm-yy")[/COLOR]

Je kan deze ook proberen
Code:
Sub nieuwe_sheet()
Dim wb As Workbook

Worksheets("Blad1").Copy  ' vul hier je bladnaam in 
Set wb = ActiveWorkbook
wb.SaveAs "Test" & "  " & Format(Date, "dd-mm-yy")
wb.Close
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Om op te slaan in dezelfde map als je origineel kan je onderstaande code gebruiken
Code:
Sub opslaan()
ActiveWorkbook.SaveAs ThisWorkbook.Path & "\" & "Tekst als test " & Format(Date, "dd-mm-yyyy")
End Sub

tnx guys

ik zet em op opgelost

bedankt voor de hulp het is nu helemaal duidelijk !:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan